Nuo 2022 m. gruodžio mėn. „Edu Vilnius“ kartu su Vilniaus miesto savivaldybe pradėjo įgyvendinti Vilniaus miesto bendrojo ugdymo įstaigų mokinių, personalo ir mokinių tėvų patirčių ir savijautos stebėseną.
Tikslas
Kuriamos stebėsenos sistemos paskirtis – padėti mokykloms ir savivaldybei fiksuoti mokymosi aplinkos, mokinio gerovės, mikroklimato mokyklose rodiklių svyravimus, vykdyti diagnostiką, atpažinti problemines sritis ir, esant reikalui, jose atlikti intervencijas, pagrįstas duomenimis.
Svarbiausi šios inovacijos naudos gavėjai – mokyklų vadovai ir mokyklų bendruomenės.
Eiga ir metodika
Į stebėsenos sistemą šiuo metui įsitraukė 79 Vilniaus miesto bendrojo ugdymo įstaigos. Tikimės, kad per 2023 m. prisijungs visos miesto bendrojo ugdymo įstaigos.
Stebėsenos duomenų rinkimo, analizės sistema ir infrastruktūra tvarkomi centralizuotai, administruojami „Edu Vilnius“ ir paslaugos teikėjo UAB „Synopticom“. Sprendime pritaikyta verslo vadyboje išplėtota ir sėkmingai naudojama metodika, leidžianti mokykloms mažesnėmis darbo sąnaudomis, apklausų pavidalu periodiškai rinkti savo bendruomenės patirtis ir savijautą charakterizuojančius duomenis, juos analizuoti, pasitelkus vaizdžias ir visiems suprantamas rezultatų išraiškas, operatyviai reaguoti priimant kokybiškus sprendimus.
2023 m. personalo ir mokinių tėvų patirčių bei savijautos stebėsenos sistemą išbandys ir 10 ikimokyklinių įstaigų (kuriant sistemos prototipą buvo įsitraukę 3 Vilniaus lopšeliai-darželiai).
Pasiekimai 2023 m.
2022 m. pabaigoje Vilniaus miesto bendrojo ugdymo įstaigas pakvietėme dalyvauti mokinių, personalo ir mokinių tėvų patirčių ir savijautos stebėsenos duomenų rinkime ir pradėti Vilniaus švietimo stebėseną. Šį iššūkį priėmė 79 mokyklos, apklausose dalyvavo 3 987 mokyklų darbuotojai, 15 365 mokiniai, 19 111 tėvų.
Bendras pasitenkinimas:
Mokinių – 7,4
Pedagogų – 8,5
Tėvų – 8,0
Švietimo stebėsenos sistemos bandymuose dalyvavo ir 13 ikimokyklinio ugdymo įstaigų.
Kontaktinis asmuo
Projektų vadovė Jurgita Rimkuvienė
Jurgita.Rimkuviene@vilnius.lt