Vilnius pradeda mokymų ciklą pedagogams apie įtraukųjį ugdymą
Vilniaus švietimo pažangos centras visą pusmetį rengs mokymų ciklą apie įtraukųjį ugdymą, skirtą Vilniaus miesto savivaldybės ugdymo įstaigų pedagogams. Mokymai vyks nuo vasario iki gegužės mėnesio, per šį laikotarpį numatyta 11 seminarų.
Įtraukusis ugdymas – tai kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui, atitinkantis kiekvieno vaiko mokymosi galias ir poreikius, atsižvelgiant ne į bendrą mokymosi standartą, tačiau į mokinio galimybes. Jis apima ne tik požiūrį ar mokymą, bet ir kitokio ugdymo proceso organizavimą.
„Besiruošdami Švietimo įstatymo pataisų įgyvendinimui, norime padėti Vilniaus mokykloms dirbti su individualių poreikių vaikais, tobulinti savo kompetencijas ir įgyti praktinių, klasėje reikalingų žinių. Džiugu, kad tam galime pasitelkti jų kolegas, kitus Vilniaus mokytojus, kurie gerai išmano įtraukiojo ugdymo praktikas“, – teigė Vilniaus švietimo pažangos centro direktorė Unė Kaunaitė.
Skatinant gerųjų praktikų apie įtraukųjį ugdymą dalinimąsi tarp Vilniaus mokyklų, didžiąją dalį mokymų ciklo seminarų ves Vilniaus Šilo mokyklos mokytojai – specialieji pedagogai, praktikai. Kiekvienas seminaras bus skirtas tam tikrai pedagogų tikslinei auditorijai – ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ar pagrindinio ugdymo mokytojams.
Pirmasis nuotolinis seminaras tema „Intelekto sutrikimą turinčių vaikų ugdymas įtraukiuoju būdu ikimokyklinio ugdymo pedagogams“ vyks jau 2022 m. vasario 9 dieną 13.00-17.30 val. Seminarą ves Asta Kisielienė – lektorė ir patyrusi specialioji pedagogė ekspertė.
Kvietimai registruotis į seminarus bus išsiųsti į Vilniaus miesto ugdymo įstaigų raštines. Norint dalyvauti pasirinktuose seminaruose, į kiekvieną iš jų bus kviečiama registruotis atskirai.
Susipažinti su mokymų ciklo apie įtraukųjį ugdymą nuotolinių seminarų grafiku galite čia.
Nuo 2024 m. rugsėjo 1 d. įsigalios priimtos Švietimo įstatymo pataisos, kuomet nebeliks teisinių kliūčių negalią ir specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams mokytis kartu su visais. Sukūrus tinkamas sąlygas, specialiųjų ugdymosi poreikių ir negalią turintys vaikai galės lankyti artimiausią pagal savo gyvenamąją vietą esančią bendrąją mokyklą, todėl mažės specialiųjų mokyklų poreikis.
Šiuo metu šalyje veikia 44 specialiosios mokyklos, o jose mokosi daugiau nei 3000 mokinių. Numatyta, kad klasėje, kurioje yra didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai, turėtų dirbti du mokytojai kartu su švietimo pagalbos specialistais.
Įvertinus mokymų poreikį, planuojama juos tęsti ir rudenį, kad praktinių žinių gautų kuo daugiau pedagogų.