Vilniaus metų vadovės apdovanojimo sulaukusi Eglė Varnienė: „Noriu pildyti vaikų svajones“

Data: 2024-10-07

Praėjusių metų Tarptautinės mokytojų dienos išvakarėse vykusio šventinio koncerto metu Vilniaus metų mokytojo apdovanojimas buvo įteiktas ir lopšelio-darželio „Atžalėlės“ direktorei Eglei Varnienei. Šio švietimo bendruomenės, tėvų ir mokinių įvertinimo specialistė sulaukė už išskirtinį dėmesį vaikų sveikatos stiprinimui, fiziniam aktyvumui ir sveikos gyvensenos ugdymui. Apdovanojimas jai buvo įteiktas ir už tai, kad „Atžalėlės“ buvo viena iš pirmųjų mokyklų, Antakalnio mikrorajone įrengusi futbolo aikštelę pagal Lietuvos futbolo federacijos programą „Užauginkime Ronaldo Lietuvai“ – joje organizuojami futbolo užsiėmimai ne tik darželio vaikams, bet ir visai Antakalnio bendruomenei.

„Vilniaus metų mokytojo titulas yra netikėtas, tačiau labai svarbus įvertinimas. Esu labai dėkinga mane nominavusiai bendruomenei – tai yra įrodymas, jog kažką darau gerai, paskatinimas eiti toliau ir, žinoma, pateisinti šį vardą. Tiesa, tai jau treti metai iš eilės, kada mūsų ugdymo įstaigos specialistai sulaukia šio apdovanojimo. Manau, tai daug ką pasako apie čia dirbančius specialistus “, – įspūdžiais dalijasi E. Varnienė.

Paklausta, kas paskatino ją pasukti švietimo keliu, lopšelio-darželio direktorė teigia, jog tai – sena svajonė, atsiradusi iš didelio noro pildyti vaikų svajones.

„Nuo pat mažens žinojau, kad dirbsiu darželyje ir niekur kitur. Tai buvo ta vieta, kur jaučiausi laiminga, kur pildėsi mano svajonės. Todėl užaugusi norėjau tarsi grąžinti šią duoklę ir prisidėti prie kitų vaikų svajonių išsipildymo – būtent šio tikslo ir siekia visa „Atžalėlės“ bendruomenė: tiek aš pati, tiek mokytojai, tiek ir techninis personalas“, – pasakoja ji.

Didžiausia motyvacija – spindinčios vaikų akys

22 – tiek metų darbo švietime skaičiuoja Eglė. „Niekada nesu turėjusi minčių apie darbą kitoje srityje“, – atvirauja ji. Galimybė būti šalia vaikų, matyti smalsumu degančias jų akis, energiją, būti šalia, kai jie auga – tokie, anot „Atžalėlės“ direktorės, yra vieni didžiausių šio darbo privalumų.

„Tu atiduodi daug, tačiau mainais iš vaikų gauni šimtą kartų daugiau“, – sako ji, tačiau neslepia, kad, kaip ir kiekvienas darbas, šis taip pat turi savų iššūkių. Vienas didžiausių – bendros kalbos su vaikų tėveliais ieškojimas.

„Kartais tėvai galvoja vienaip, mes – kitaip ir čia susiduriame su iššūkiu, kaip išlaviruoti ir surasti kompromisą, kuris geriausiai atspindėtų vaiko poreikius. Vis tik nors ir kyla tam tikrų klausimų ir problemų, visada stengiamės kuo greičiau jas išspręsti, komunikuoti ir kartu ieškoti išeičių “, – dalijasi specialistė.

 Jos teigimu, gebėjimas ne tik klausyti, bet ir iš tiesų išgirsti, yra viena svarbiausių ugdymo įstaigos vadovo savybių: „Vadovas turi mokėti pamatyti ir išgirsti kiekvieną – tiek vaiką, tiek savo darbuotoją, mokėti prie jo prieiti, rasti būdą, kaip padėti. Jis taip pat turi būti tarsi draugas, eiti ranka į ranką kartu su savo bendruomene ir jokiu būdu „neskraidyti“ virš žmonių – pats geriausias įvertinimas man yra tai, kad tiek vaikai, tiek darželio-lopšelio darbuotojai gali ramiai užeiti pas mane į kabinetą, pasilabinti ar pasikalbėti bet kokia jiems rūpima tema. Mano durys jiems visada atviros.“

Siūlo kelti pedagogo profesijos prestižą

Anot direktorės, ateities planų, kuriuos norėtųsi įgyvendinti darželyje, yra daug, tačiau pats svarbiausias iš visų – sveikas ir laimingas vaikas.

„Norime įnešti dar daugiau aktyvių veiklų, kurios prisidėtų prie vaikų psichologinės ir fizinės gerovės. Tai ypatingai aktualu šiandien, kai jie daug laiko praleidžia ekranuose, mažai juda, kadangi į darželį dažniausiai atvyksta ir išvyksta automobiliu. Taip pat ateityje į visas šias veiklas norime įtraukti ir tėvelius, nes vaikams reikalingas teigiamas pavyzdys. Jau šiandien organizuojame šeimų futboliuką, estafetes ir matome, kokį poveikį tai daro mūsų ugdytiniams – jie yra laimingi, kai fizinėse veiklose dalyvauja mokytojai, tačiau kai prisijungia tėveliai, tai būna tarsi svajonės išsipildymas“, – ateities vizija dalijasi E. Varnienė.

Nors specialistė pastebi, kad pastarasis laikotarpis mokytojams nebuvo lengvas – teko dirbti pandemijos metu, keitėsi švietimo programos, tačiau, anot jos, situacija švietimo sistemoje gerėja.

„Ir atlyginimai kyla, ir darbo sąlygos gerėja... Žinoma, niekada nebus viskas idealu, tačiau manau, kad šiandien turime ieškoti daugiau pozityvių minčių, kelti pedagogo profesijos prestižą bei nepamiršti įvertinti mokytojų darbo, kadangi tai suteikia daugiau motyvacijos, o tuo pačiu – skatina jaunus žmones rinktis šį kelią“, – sako Vilniaus lopšelio-darželio „Atžalėlės“ direktorė.