Susitikimas ketvirtokų Eduten veiksmo tyrimo rezultatams apibendrinti: žengtas svarbus žingsnis link modernaus mokytojų kompetencijų tobulinimo
Skaitmeninis ugdymo turinys su dirbtinio intelekto elementais yra ypač aktualus iššūkis šiuolaikinei Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklai. Be tokio ugdymo turinio efektyvaus naudojimo gebėjimų šalies pedagogams sunku užtikrinti ugdymo kokybę atitinkančią šiandienos poreikius. Tik skaitmeninis ugdymo turinys su dirbtinio intelekto elementais gali palengvinti mokytojo darbą, padaryti jį prasmingesnį, giliau individualizuoti ugdymą. Jau artimiausiu metu kokybiškas daugelio dalykų mokymas bus neįsivaizduojamas be skaitmeninio ugdymo turinio. Mūsų šalyje įdirbis srityje yra santykinai mažas, nes turime mažai tokio ugdymo turinio kūrėjų, trūksta modernių skaitmeninio ugdymo turinio platformų ir mokymo, taikant skaitmeninį ugdymo turinį, metodikų.
„Edu Vilnius“, bendradarbiaudamas su Eduten platformos administratoriais Lietuvoje, 2022 m. pabaigoje nusprendė išplėtoti modernią mokytojų matematikos mokymo kompetencijos tobulinimo veiklą, kurios esmė – mokytojų mokymasis dirbant, t. y. mokymasis mokant matematikos, naudojant Eduten skaitmeninio matematikos turinio platformą. Šią kvalifikacijos tobulinimo veiklą nuspręsta vykdyti veiksmo tyrimo pavidalu. Mokytojai išbando savo idėjas, skirtas pagerinti skaitmeninio ugdymo turinio naudojimą, gauna grįžtamąjį ryšį apie darbo rezultatus, tariasi tarpusavyje ir su ekspertais, tobulina darbo metodus.
Šios „Edu Vilnius“ iniciatyvos tikslas – padėti išgryninti skaitmenio ugdymo turinio taikymo metodiką ir modifikuoti tradicinius mokytojų kompetencijų tobulinimo būdus taip, kad jie tiktų atnaujintam ugdymo turiniui įgyvendinti.
Grįžtamajam ryšiui teikti buvo naudojamas mokinių matematikos pasiekimų testavimas. Dar sausio mėnesį visus 4 kl. ir 6 kl. mokinius „Edu Vilnius“ pakvietė dalyvauti „Eduten iššūkyje I“ ir „Eduten iššūkyje II“, kurie atitinkamai vyko vasario 6–10 d. ir gegužės 8–12 d. Atlikti užduotis, parengtas pagal Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo reikalavimus, buvo pakviestos mokyklos, kurios mokymesi naudojasi virtualia Eduten matematikos mokymo(si) platforma.
Testavimai „Eduten iššūkis I“ ir „Eduten iššūkis II“ buvo suplanuoti kaip veiksmo tyrimo dalys, kurių tikslas – suteikti informaciją mokytojams ir mokykloms, kad šios galėtų įsivertinti kiek yra veiksmingi taikomi mokymo metodai ir ieškoti būdų, kaip pasiekti dar geresnių rezultatų.
Gauti duomenys lyginami su mokinio mokymosi duomenimis per ilgesnį laikotarpį ir apskaičiuojama kiekvieno mokinio ir kiekvienos Eduten iššūkyje dalyvavusios klasės mokinių padaryta pažanga.
Gegužės 25 d. įvyko susitikimas su tyrime dalyvavusių 4 klasių mokytojais, kurį vedė dr. Pranas Gudynas ir švietimo konsultantas Norbertas Airošius. Susitikimo metu dr. P. Gudynas apžvelgė kokius vidinius ryšius atskleidė Eduten iššūkio duomenų analizė.
Pristatymo metu pastebėta, jog ypatingas dėmesys turėtų būti skiriamas užduočių sunkumo bei apdovanojimų individualizavimui, mokinių skatinimui ugdytis savo matematikos uždavinių sprendimo tikslumą, kuris tampriai susijęs su mokinio metakognityviniais ir savireguliavimo gebėjimais. Nutarta, jog reikėtų daugiau laiko skirti mokinių pažinimui ir kalbėjimuisi su jais apie matematikos mokymosi svarbą, ypatumus ir apibendrinamojo vertinimo rezultatus. Taip pat, susitikimo metu kalbėta apie apgalvotą Eduten naudojimo laiko pasirinkimą, t. y. jo ilginimą grįsti metodikos tobulinimu. Dalyvavę mokytojai išsikėlė tikslą pagalvoti apie matematikos mokymo metodikos patobulinimus, kuriuos norėtų išbandyti kitais mokslo metais.
Pirmo Eduten iššūkio apibendrinti rezultatai jau išsiųsti kiekvienam iššūkyje dalyvavusiam mokytojui (mokyklos ir klasės ataskaitos). Jokia palyginamoji informacija tarp mokyklų, mokytojų ar mokinių nebus skelbiama.