Refleksijos diena programos ,,Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje” dalyviams
„Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje“ programos veiklos įsibėgėja! Dalyviai su kūrėjų „Kūrybinės jungtys“ pagalba sesijų metu aktyviai dirba įgyvendindami tikslus bei iššūkius, kuriuos išsikėlė programos pradžioje.
Sausio 21 d. vykusioje mokytojų refleksijoje, programos dalyviai sprendė įvairius klausimus, susijusius su projektais bei dalinosi sunkumais, kylančiais kūrybinių sesijų metu. Kūrybiško mokymosi principais ir metodika aptartos įvairialypės mokyklose vykdomų projektų veiklos, iššūkiai, mokytojų klausimai. Renginio metu mokytojai aktyviai įsitraukė, daug diskutavo tarpusavyje.
Susitikimai mokytojams teikia didelę naudą iš profesinės pusės, padeda atrasti įkvėpimą ir toliau energingai įgyvendinti programos projektus savo mokyklose.
Dalinamės programoje dalyvaujančių Vilniaus mokyklų atgarsiais apie programos metu vykdomus projektus:
„Vilniaus Petro Vileišio progimnazijos mokytojų klube prasidėjo įgyvendinimo etapas! Apsilankėmė Nacionalinėje M. Mažvydo bibliotekoje, tyrinėjome erdves ir mąstėme, kaip jas būtų galima prisijaukinti! Jaukiai pagurkšnoję kavutės nukeliavome į vaikų skyrių, kur mus jaukiai priėmė, suteikdami renginių erdvę mūsų mokytojų klubui. Pasiskirstę poromis mokytojai pradėjo kurti integruotas pamokas! Kūrybinis procesas greitai įsibėgėjo su pozityvia emocija!“
„Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazijos projekto „Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje” Mokytojų klubas, lydimas Austėjos Tavoraitės, drąsiai keliauja po meno ir vaizduotės pasaulį, kuriame ieško atsakymų, ar kūrybiškumas ir vaizduotė gali sumažinti stresą? Apsilankę Nacionalinės Dailės galerijos parodose, mokytojos mankština savo vaizduotę ir ruošiasi čia pasikviesti ir mokinius, surengdamos jiems kūrybingas ir integruotas pamokas. Mokytojų atsiliepimai apie dalyvavimą projekte: „Projektas „Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje” suteikia galimybę per kitas erdves atgauti jėgas bei pasisemti idėjų pamokoms.” „Labai prasmingas projektas, skatinantis savianalizę, idėjų paieškas, kūrybiškumą. Puikus susitikimų formatas. Patiko ne tik lankymasis parodose, bet ir darbas grupėse, poroje, nuolatiniai pasitarimai, dalijimasis savo mintimis, patirtimi, kolegų ir savęs pažinimas, mokymasis kartu. Labai džiaugiuosi, kad dalyvauju šiame projekte.” „Patiko veiklos kitose erdvėse, kur jautiesi laisvai.“
„Įgyvendinant projekto tikslus, Vilniaus „Žaros“ gimnazijos Mokytojų klubo susitikimas vyko Dūmų fabrike, kur savininkas Gintaras Bingelis pasakojo apie fabriko misiją – kurti kultūros oazę, jų tikslą – akseleruoti Naujosios Vilnios pokyčius, kad būtų įdomiau ir mieliau gyventi, o Naujosios Vilnios gyventojai didžiuotųsi savo rajonu, domėtųsi jo istorija. Pristatė fabriko veiklą: rengiamas jaunų menininkų parodas, knygų pristatymus, spektaklius, koncertus, vedamas pažintines ekskursijas. Sužinojome apie Dūmų fabriko teritorijoje esančius menininkų loftus bei dirbtuves. Kalbėjo apie rajono kultūrinį paveldą ir jo pažinimo sritis – architektūrą, religiją, gamtą ir istoriją.“
Visoms programoje dalyvaujančios mokykloms linkime didžiausios sėkmės, kūrybinio įkvėpimo ir prasmingų veiklų!
Programa „Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje“ sukuria erdvę mokinių, mokytojų ir įvairių kūrybinių sričių praktikų partnerystėms. Jų metu kartu sprendžiami konkretūs mokymosi iššūkiai, kuriami ir išbandomi integruoti, tyrinėjimu, kūryba ir problemų sprendimu pagrįsti ugdymo metodai.