Programa „Pradedu mokyti Vilniuje“ – palaikymas ir pagalba pirmaisiais mokslo metais
Šiemet į „Edu Vilnius“ organizuojamą programą „Pradedu mokyti Vilniuje“ užsiregistravo net 54 šiais metais darbą Vilniaus miesto mokyklose pradėję mokytojai.
Programa startavo rugsėjo 20 d. pradedančiųjų mokytojų susitikimu su lektore psichologe Asta Blande, su kuria kalbėjosi apie psichologinio atsparumo vietą ir užduotis mokytojo dienotvarkėje. Kartu su šiais mokytojais į pirmąjį programos susitikimą buvo pakviesti ir „Sugrįžtu mokyti“ bei „Ateinu mokyti“ programų dalyviai.
Štai pora išsakytų lūkesčių dalyvių, kurie nutarė dalyvauti programoje „Pradedu mokyti Vilniuje“:
Ateinu iš kitos srities ir nors labai nekantrauju pradėti mokyti, bet kartu ir jaudinuosi, kyla nemažai įvairių klausimų. Tad jeigu tik yra galimybė pabendrauti su bendraminčiais ar lektoriais – labai norėčiau ja pasinaudoti. Be to, kolegė dalyvavo programoje „Ateinu mokyti“ ir dalijosi teigiamais atsiliepimais.
Šiais metais labai daug naujų dalykų, todėl visada yra smagu žinoti, jog esu ne viena. Darbas pilnas atsakomybės, pasiruošimo bei kantrybės, tai labai didelis šuolis į priekį. Noriu dalyvauti tam, jog susipažinčiau su dar daugiau panašioje vietoje esančių mokytojų, juk kartu visuomet ramiau.
Visų šių programų dalyviai taip pat susitiko spalio pradžioje pirmą kartą pradedantiesiems mokytojams organizuotoje stovykloje. Pirmąją dieną lektorius, mokymų treneris Lukas Kulikauskas mokytojams vedė „Komandinio ritmo pamoką“. Šios pamokos tikslas – stiprinti ne tik bendradarbiavimo įgūdžius, bet ir labiau pasitikėti savimi bei kolegomis įveikiant iššūkius. Mokytojai iššūkį įveikė su kaupu – sukūrė repą savo pačių sugalvota tema ir parepavo.
Antrą stovyklos dieną lektorius Alius Avčininkas apžvelgė „Ugdymo turinio planavimą: nuo BUP skaitymo iki medžiagos parengimo“ bei aptarė keletą itin svarbių aspektų analizuojant BUP.
Mokytojas, lektorius Vaidotas Steponavičius aptarė itin aktualią mokytojams „Klasės vadybos“ temą. Klasės valdymas – tai visas pedagogines sritis apimantis gebėjimas, o tarp jų yra klasės taisyklės, geras ryšys su mokiniais bei geras pasiruošimas pamokai.
Po pietų, režisierius, aktorius Paulius Tamolė su aktorių grupe ir stovykloje dalyvaujančiais mokytojais bei psichologe Asta Blande, pasinaudodami teatro metodu, narpliojo realias problemines situacijas, kylančias mokykloje. „Juokėmės, matydami kaip aktoriai ir mokytojai sutirštindami spalvas bando atkurti vieną ar kitą situaciją, personažą. Bet sugrįžus į mokyklą šios situacijos nėra juokingos, todėl labai svarbūs psichologės Astos Blandės komentarai ir patarimai kaip mokytojui elgtis vienoje ar kitoje situacijoje“, – sakė programos „Pradedu mokyti Vilniuje“ vadovė Edita Linkevičiūtė.
Po stovyklos mokytojai taip pat dalijosi savo atsiliepimais:
Labai džiaugiuosi, kad nepabijojau atvykti nieko nepažinodama. Tai buvo puiki patirtis! Jaučiuosi praturtinta tiek emociškai, tiek naujomis žiniomis. Organizavimui – jokių priekaištų, viskas puiku! Dėl mokymų turinio, džiaugiuosi metodais, žaidimais, diskusijomis, norėjosi tik vos vos daugiau teorijos ir konkrečių patarimų, kaip dirbti, kai visos dokumentacijos dar atrodo kaip tamsus miškas.
Savaitgalis labai patiko, buvo naudingas visomis prasmėmis – ir savo kokybišku turiniu, ir galimybe artimiau susipažinti su kolegomis. Visą vakarą vyko nuoširdūs, praturtinantys pokalbiai, dalinimasis įvairia naudinga informacija, patirtimis.
Labai džiaugiuosi, jog penktadienio vakare turėjome progą pabendrauti neformaliai. Kiek daug istorijų! Ir panašių ir skirtingų, bet visa tai girdint rodos lengviau būti savoje terpėje. „Ne man vienai taip sunku“ padeda eiti i priekį ir nepasiduoti.
Po pirmojo susitikimo bei stovyklos pradedantieji mokytojai kviečiami dalyvauti mokymuose „Nauji dirbtinio intelekto įrankiai mokymui(si)“. Spalio antroje pusėje pradedančiųjų mokytojų laukia susitikimas su mokytojais konsultantais pagal dalykų grupes, refleksijos diena bei individualios supervizijos.