Mokomės atpažinti dezinformaciją. Startavo medijų informacinio raštingumo mokymai
Vasario 9 dieną prasidėjo ilgalaikiai mokymai „Medijų informacinio raštingumo ugdymas“ (MIR), kuriuose dalyvauja Vilniaus miesto mokytojai, dirbantys pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas. Mokymus organizuoja „Edu Vilnius“, bendradarbiaudami su žurnalistų kolektyvu NARA. Užsiėmimus ves savo sričių ekspertai: mokslininkai, dezinformacijos analitikai, žurnalistai.
„Su tokia gausa informacinių šaltinių – nuo žinių portalų iki Youtube video ar TikTok’o – privalome išmokti atpažinti patikimus šaltinius, patikrinti informaciją ir suprasti, kaip šiame sraute gyventi. Džiugu, kad mokymus ves profesionali žurnalistų komanda, kartu pakvietę prisijungti kolegas iš tokių organizacijų kaip Debunk.org, kurie kasdien dirba su dezinformacija ir gali pasidalinti kasdienėmis savo patirtimis“, – apie mokymus kalbėjo „Edu Vilnius“ vadovė Unė Kaunaitė.
Iki gegužės mėnesio truksiančių mokymų metu bus plėtojamas mokytojų medijų ir informacinis raštingumas, suteikiant reikiamų kompetencijų suvokti medijų vaidmenį ir funkcijas demokratinėje visuomenėje, suprasti sąlygas, kuriomis medijos gali atlikti savo funkcijas. Dalyviai taip pat tobulins įgūdžius kritiškai vertinti medijų turinį, pagilins turinio kūrimo gebėjimus.
Įvadinio susitikimo metu savo veiklą bei MIR mokymų programą pristatė NARA redaktorė ir žurnalistė Indrė Kiršaitė. Dalyviai taip pat susipažino su LRT rusų redakcijos žurnalistu Tomu Valkausku, kuris ves kitus programos mokymus.
Nepriklausomo analitinio technologijų centro Debunk.org projektų vadovė Karina Urbanavičiūtė skaitė paskaitą tema „Skaitmeninė XXI a. grėsmė: kas skleidžia dezinformaciją ir kaip su ja kovoti?“, kurios metu pristatė skirtingas informacijos rūšis, pateikė būdus, kaip išmokti atpažinti melagingą ir klaidinančią informaciją. Praktinės dalies metu mokytojai nagrinėjo įvairius informacijos šaltinius, remdamiesi lektorės pristatytais analizės principais. Dalyviai taip pat buvo kviečiami išbandyti interaktyvų žaidimą „Blogos naujienos“, kurio tikslas kuo geriau įsijausti į netikrų naujienų skleidėjo vaidmenį.
Mokytojai gavo ne tik teorinių žinių, bet ir mokymų medžiaga paremtų praktinių užduočių, kurias iki kito mokymų susitikimo išbandys ir su savo mokiniais. Priešakyje – dar septyni susitikimai ir darbas su tokiomis temomis kaip vizualinės medijos, socialiniai tinklai, propaganda, informacinė aplinka, duomenų raštingumas, demokratija ir socialinis teisingumas. Mokymus vainikuos baigiamasis renginys, kuriame mokytojai pristatys ir aptars per mokymus įgytas ir savo darbe išbandytas praktikas.