Metų mokytoja Danutė apie atsidavimą prancūzų kalbai ir mokiniams
Kasmetiniame šventiniame koncerte 2024-ųjų spalį kartu su kitais Vilniaus metų mokytojais buvo apdovanota ir Vilniaus Simono Daukanto gimnazijos prancūzų kalbos mokytoja metodininkė Danutė Stankaitienė. Pedagogė pagerbta už aktyvų dalyvavimą visuomenėje, pilietinėse bei kultūrinėse veiklose bei įvairių projektų, tokių kaip „Vasaros universitetas”, organizavimą.
D. Stankaitienė sako, jog tai jai buvo netikėta ir labai maloni staigmena: „Esu dėkinga Vilniaus miesto prancūzų kalbos mokytojams-kolegoms, jaučiu nuolatinį jų palaikymą, todėl yra motyvacija dirbti, tobulėti, dalintis savo patirtimi.“
Danutė yra ne tik mokytoja, bet ir gimnazijos Užsienio kalbų metodinės grupės pirmininkė, Vilniaus miesto prancūzų kalbos mokytojų metodinės grupės pirmininkė, Lietuvos prancūzų kalbos mokytojų ir dėstytojų asociacijos prezidentė, valstybinių brandos egzaminų, įvairių konkursų, renginių, olimpiadų organizatorė ir vertintoja. Be prancūzų kalbos pamokų ji su mokiniais aktyviai dalyvauja dar ir įvairiuose miesto, šalies bei tarptautiniuose projektuose bei renginiuose. Maža to – ne kartą organizavo mainus su Prancūzijos mokiniais.
„Man darbas yra kaip gyvenimo būdas. Labiausiai įkvepia mokiniai, kurie nori mokytis, stengiasi, yra smalsūs, nuoširdūs. Labai vertinu atsakomybę ir pareigingumą. Su tokiais mokiniais galima kalnus nuversti“, – sako pedagogė ir prisimena, jog nuo vaikystės svajojo būti mokytoja.
„Kad pamoka ar renginys vyktų sklandžiai ir viskas būtų gerai organizuota, kartais tenka pavakaroti ilgiau. Ne paslaptis, daug papildomų įdomių užduočių, pratimų pamokoms galima rasti interneto platybėse, reikia tik laiko joms atsirinkti ir pritaikyti savo mokiniams. Taip pat įdomesnėmis užduotimis, idėjomis dalinamės su kolegomis. Organizuoti renginius, konkursus, olimpiadas padeda nuostabios kolegų komandos, dalinamės idėjomis, patarimais, darbais“, – apie ryšį su bendradarbiais pasakoja D. Stankaitienė.
Mokytoja dirba su 9–12 klasių mokiniais, kuriuos apibūdina kaip labai įdomius ir kūrybingus, tačiau taip pat kaip labai skirtingus. „Labai patinka su jais bendrauti ir dalintis savo žiniomis. Šiuolaikiniams mokiniams itin patinka grupinės veiklos, projektiniai darbai, pamokos už mokyklos ribų, dalyvavimas įvairiuose konkursuose. Džiugu matyti jų spindinčias akis, šypsenas, šiltą bendravimą, norą mokytis“, – džiaugiasi Danutė.
Paklausta, kaip mano, kokios asmeninės savybės labiausiai padeda pedagogės darbe, mokytoja sako, jog tikriausiai – tai žemaitiškas užsispyrimas: „Analizuoju, jei iškyla, situacijas ir ieškau geriausio sprendimo mokiniui. Norisi, kad pamokose vyrautų draugiška, darbinė aplinka, kad mokinių žinių vertinimas būtų aiškus ir objektyvus dalykas. Svarbus yra ir bendravimas. Jis vyksta prieš, tarp ir po pamokų. Džiugu, kad mokiniai užeina pertraukų metu pasikalbėti, pasitarti, išsipasakoti, nors jau ir nebesimoko prancūzų kalbos. Palaikau ryšį ir su buvusiais mokiniais, bei auklėtiniais ne tik socialinių tinklų pagalba, dažnai jie užeina aplankyti ir į gimnaziją. Džiaugiuosi ta bendryste. Manau, kad empatija ir kantrybė yra labai svarbios savybės, padedančios darbe. Taip pat organizuotumas ir gebėjimas dirbti komandoje labai palengvina kasdienį darbą.“
Jei jau visiškai laisvai pasvajojant, ką mokytojos darbe norėtų pakeisti, D. Stankaitienė sako, jog darbas mažesnėse mokinių grupėse palengvintų ir paįvairintų kasdienybę. „Mokant užsienio kalbų yra būtina pakalbinti ir išklausyti kiekvieną mokinį, parodyti kalbos grožį ir jos naudingumą ateityje“, – įsitikinusi mokytoja.
Danutė prisimena, jog prancūzų kalba buvo jos mėgstamiausia pamoka dar tuomet, kai pati mokėsi mokykloje. „Mane labai žavėjo pati kalba, jos skambesys ir kultūra. Tai buvo mano pirmasis susidūrimas su kitų šalių kultūra ir galimybė pažinti pasaulį per kalbą. Tuo pačiu, tai buvo puiki proga tobulėti tiek asmeniškai, tiek akademiškai“, – sako ji.
Dėkojame Danutei už malonų interviu ir linkime toliau taip mylėti savo darbą bei ugdytinius.