Pamokoms netradicinėse erdvėse sakome „taip“!
Mokymasis už klasės ribų. Kaip jis atrodo? Vienas didžiausių šių metų programos „Tyrinėjimo menas“ tikslų buvo susitelkti į mokymąsi kitose erdvėse ir koncentruotis į Vilniaus miesto idėją paversti visą miestą atvira mokykla.
Šešių Vilniaus mokyklų dalyviai programos metu iš viso apsilankė 35 Vilniaus miesto erdvėse. Išvykų sąraše galima rasti muziejus, bibliotekas, įvairias kultūrines organizacijas ir kitas įstaigas.
Programos įgyvendintojai „Kūrybinės jungtys“ parengė leidinį, kuriame dalinasi rekomendacijomis, kaip kurti mokymosi procesus miesto, rajono ar kitose erdvėse, aptaria kryptingus erdvių pasirinkimo būdus bei priemones, padedančias organizuoti ir planuoti mokymąsi mieste, pateikia rekomendacijas mokytojų pasiruošimui.
Veiklų metu išryškėjo trys galimos mokymosi kitose Vilniaus erdvėse kryptys:
mokymasis mieste;
mokymasis savo rajone;
mokymasis neįprastose mokyklos erdvėse.
Įgyvendinant programą buvo inicijuojamos veiklos ir pokalbiai, padedantys suprasti bendrus mokinių pomėgius. Bendra tema tampa naudinga priemone, skirta aktyvuoti vaikų smalsumą, norą tyrinėti, kurti ir bendrauti tarpusavyje.
Pavyzdžiui, Vilniaus Sofijos Kovalevskajos progimnazijos penktokai kartu su kuriančia praktike Migle Kuolaite-Jurgelioniene išsiaiškino, jog bendras vaikų pomėgis yra žaidimai. Tai padėjo atrasti idėją bendram kūrybiniam procesui ir mokymosi turinio supratimui panaudojant žaidimo elementus. Aplankyta erdvė – Žaislų muziejus.
Kurianti praktikė Vilma Raubaitė su Vilniaus Petro Vileišio progimnazijos septintokais išsiaiškino jų pomėgį klausytis tinklalaidžių, todėl nutarė pasiūlyti mokiniams sukurti savo klasės tinklalaides. Išvykoms pasirinktos dvi neįprastos erdvės: DELFI filmavimo studija ir „Gera dovana“ centrinis ofisas.
Programos „Tyrinėjimo menas“ įgyvendinimą finansuoja Vilniaus miesto savivaldybė, o koordinuoja „Edu Vilnius“.