Lietuvos Respublikos Prezidentūroje vyko Švietimo pažangos asamblėja
Lietuvos Respublikos Prezidentūros ir partnerių iniciatyva Tarptautinę vaikų dieną surengta Švietimo pažangos asamblėja, kuria siekiama atkreipti dėmesį į vaikų ir jaunimo įtraukimo į švietimo pažangos procesą svarbą. Asamblėją atidarė Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda, o jos metu pristatyti inovatyvūs švietimo projektai ir mokymo iniciatyvos iš visos šalies mokyklų bei švietimo organizacijų.
Prezidentas pakvietė švietimo bendruomenes ir jaunimą susitelkti ieškant geriausių sprendimų, kurie paspartintų švietimo proveržiui reikalingus pokyčius. Prezidento teigimu, mokymo procesuose būtina skatinti lyderystę, kritinį analitinį mąstymą ir kūrybiškus problemų sprendimo būdus, į mokymą integruoti technologijas ir inovacijas, įtraukti žaliąsias aplinkosaugines temas.
Asamblėjoje dalyvavo mokytojai, edukologai ir mokiniai iš visos Lietuvos, buvo pristatyti 42 atrinkti švietimo įstaigų projektai. Iš viso asamblėjai buvo pateiktos 145 projektų paraiškos.
Gerąja patirtimi apie įsitraukimą į įvairias veiklas, vykdomas iniciatyvas pasidalino keturios Vilniaus mokyklos: Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazija, Vilniaus Spindulio progimnazija, Vilniaus „Sietuvos“ progimnazija ir Vilniaus Pavilnio progimnazija.
Vilniaus Spindulio progimnazijos mokytoja kalbėjo apie sėkmingą „Eduten Playground“ matematinių užduočių atlikimą savo klasėje ir pasidžiaugė galimybe dalyvauti projekte, kurio dėka vaikai dar labiau įsitraukė į matematikos mokymąsi, tikslų siekimą, o mokytoja užmezgė glaudų bendradarbiavimą su tėvais. Mokytoja akcentavo, jog platforma „Eduten Playground“ lavina ne tik matematikos, bet ir kitas kompetencijas, mokiniai renka apdovanojimus klasės lygiu.
Vilniaus „Sietuvos“ progimnazijos mokytoja pasidalino FabLab dirbtuvių įveiklinimu STEAM ir kitose formalaus bei neformalaus ugdymo veiklose. Pasak mokytojos, dirbtuvėse mokiniai dirba su įvairiais įrenginiais, kuria unikalius gaminius, mokykloje vyksta verslumo iniciatyvos, užmegzti bendradarbiavimo santykiai su VU ir VILNIUS TECH universitetais. Mokykla dalijasi gerąja praktika su Lietuvos ir tarptautinėmis mokyklomis.
Savo patirtimi apie dalyvavimą tęstinėje programoje „Tyrinėjimo menas“ pasidalino Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazijos direktorės pavaduotoja ir mokinys. Mokykloje mokinių ir mokytojų iniciatyva sukurta erdvė, kurioje tiek mokiniai, tiek mokytojai galėtų stiprinti tarpusavio ryšius, įgyvendinti įvairias neformaliojo ugdymo idėjas, kurios skatintų mokinių iniciatyvas bei atsakomybes. Poilsio erdvės kūrybos procesas pagrįstas komandiniu darbu, kuris bendruomenei padėjo dalintis patirtimi ir idėjomis, ugdyti gebėjimą dirbti bei kurti kartu. Mokinių iniciatyva bendradarbiaujant su kūrėjais praktikais, įkurtas modernus mokyklos muziejus.
Vilniaus Pavilnio progimnazijos mokytoja pristatė Lego Serious Play metodikos taikymą, skirtą pirmos klasės mokinių bendradarbiavimo įgūdžiams ugdyti. Pristatymo metu kartu su mokytoja atvykęs pirmaklasis pademonstravo savo sukurtą modelį iš „Lego“ kaladėlių.
Lietuvos Respublikos Prezidentūra švietimo pažangos asamblėją inicijavo ir organizavo kartu su partneriais VDU Švietimo akademija, „Edu Vilnius“, „Renkuosi mokyti!“ ir Lietuvos moksleivių sąjunga.
Daugiau informacijos: https://www.lrp.lt/lt/ziniasklaidos-centras/naujienos/prezidentas-i-svietimo-pazangos-procesa-butina-itraukti-vaikus-ir-jaunima/38504
Roberto Dačkaus nuotr.