Kūrybiškas informacinių technologijų panaudojimas Vilniuje tęsiamas ir vyresnėse klasėse
Jau antrus metus Vilniaus mokyklos mokosi integruoti informacines technologijas į pradinių klasių pamokas, taip iš anksto pasiruošdamos kitąmet startuojančioms atnaujintoms ugdymo programoms. Šį rudenį Vilnius žengė dar vieną žingsnį – sudarė galimybę tokiuose mokymuose dalyvauti ir sostinės 5–8 klasių IT mokytojams.
„Kurdami inovatyvų, ateičiai pasiruošusį Vilnių, privalome pradėti nuo pačių mažiausių. Technologijos jau yra mūsų kasdienybė, bet auginti turime ne vartotoją, o kūrėją – žmogų, kuris gebės technologijas kūrybiškai pritaikyti kiekviename žingsnyje. Startavę nuo pradinių klasių, šiandien žengiame toliau – pakvietėme savo įgūdžius tobulinti vyresnius vaikus ugdančius mokytojus. Neabejoju, kad netrukus prie mūsų prisijungs ir kitos savivaldybės,” – iniciatyva džiaugėsi Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.
Daugiau nei 70 informacinių technologijų pedagogų iš 53 Vilniaus mokyklų šiemet mokysis 70 akademinių valandų trukmės mokymuose, apimančiuose tokias temas kaip istorijų pasakojimas (dizainas, video ir animacinių pasakojimų kūrimas), 3D modeliavimas ir programavimas TinkerCad programa.
„Beveik visos pradines klases turinčios Vilniaus mokyklos prisijungė prie iniciatyvos inovatyviai mokyti vaikus informacinių technologijų, tačiau jau pernai pradėjome kalbėti apie naują iššūkį – ketvirtą klasę baigusių mokinių tolimesnį mokymąsi, norint, kad susidomėjimas ir kūrybiškas požiūris į technologijas neišblėstų. Todėl šiemet startavome su vyresnių klasių mokytojais ir džiugu, kad Vilniuje jie tokie imlūs – į kvietimą iškart atsiliepė 85 procentai visų mokyklų,” – apie iniciatyvą kalba Unė Kaunaitė, EDU Vilnius vadovė.
Prie praėjusiais mokslo metais startavusių, trejus metus vykstančių pradinių klasių mokytojų mokymų prisijungė 86 Vilniaus mokyklos, t. y. 90 procentų iš turinčiųjų pradines klases. Prie platformos prisiregistravo daugiau nei 1000 šių mokyklų mokytojų, siekiančių integruoti informacines technologijas į savo pamokas.
Projektas įgyvendinamas bendradarbiaujant su organizacija „Vedliai”, paruošusia informatikos pamokoms detalų ugdymo turinį, kurį sudaro skaitmeninis vadovėlis mokytojui, interaktyvios pratybos mokiniams, ypatingos pamokos (teminės užduotys šventėms, būreliams), skaitmeninis raštingumas, virtuali realybė ir kt.
Mokymų metu projekte dalyvaujantys mokytojai gilina žinias apie technologinių konceptų supratimą, atlieka praktines kūrybines užduotis, o įgytas žinias pritaiko vesdami pamokas vaikams. Siekiama, kad mokytojai efektyviai panaudotų informacines technologijas kūrybiškumui bei kritiniam mąstymui skatinti, taip pat ugdyti mokinių gebėjimą tikslingai panaudoti įgūdžius kuriant naujus dalykus. Pavyzdžiui, daugybos lentelės mokomasi programuojant, o su Saulės sistema susipažįstama kuriant individualius kūrybinius virtualios realybės projektus.
Projektą finansuoja Vilniaus miesto savivaldybė, įgyvendina EDU Vilnius.