Jau antrus metus pedagogai gilinosi į darnumo temą

Data: 2025-03-19

Mokyklų bei darželių mokytojai ir vadovai šiais mokslo metais dalyvavo jau antrus metus „Edu Vilnius“ organizuotoje ilgalaikėje programoje „Darni mokykla – nuo teorijos iki praktikos“. Bendrai mokymuose dalyvavo apie 70 pedagogų, kurių dalis išklausė visus programos modulius – 40 akad. val.!

Mokymuose aiškinomės darnaus pasaulio vystymosi sampratą, per šią prizmę apžvelgėme istoriją. Stengėmės suprasti darnaus vystymosi svarbą, poveikį pasauliui, Lietuvai ir mokyklai. Apie visuminį požiūrį į darnų vystymąsi mokykloje patirtimi dalijosi Alytaus Dainavos progimnazijos etikos mokytoja ir projektų vadovė Eglė Lynykienė. 

Kita mokymų dalis buvo skirta analizuoti klimato krizės priežastis, išraiškas ir pasekmes socialinei, ekonominei ir aplinkosaugos sritims. Prie šios mokymų dalies prisijungė klimato krizės sprendimų advokatorė Ieva Budraitė. Vieną mokymų dieną dalyviai skyrė interaktyvioms dirbtuvėms „Klimato freska“, kurias vedė Justina Markevičienė ir Gintarė Klimienė. Šios dirbtuvės – tai rimtas žaidimas, mokantis apie klimato kaitos sistemą ir suteikiantis įrankius imtis reikšmingų pokyčių. 

Trečioji mokymų dalis apėmė migracijos temą. Kalbėjomės apie darnaus vystymosi ir migracijos santykį, apie migracijos priežastis ir daromą poveikį šalių vystymuisi. Šiame modulyje su edukaciniu žaidimu „Kryptis – Europa“ svečiavosi Tarptautinės migracijos organizacijos Lietuvos biuro atstovės.

Paskutinysis modulis buvo skirtas darnaus vartojimo principams ir jų taikymui praktikoje aptarti. Aptarėme darnią madą, skaitmeninį tvarumą, taršą mikroplastiku. Maisto švaistymo temą pratęsėme bendruomenės edukacijos centre „Miesto laboratorija“, kurios viena iš įkūrėjų Goda Sosnovskienė atskleidė bendruomenės namų įkūrimo istoriją ir veiklos, remiantis tvaria praktika, principus. 

                                                   

Visus mokymų modulius taip pat vedė VšĮ „Pasaulio piliečių akademija“ vadovė Indrė Augutienė. 

Džiaugiamės galėdami praturtinti pedagogų žinojimą apie darnų vystymą ir tikimės, kad patobulintos kompetencijos leis darnaus vystymosi temas labiau integruoti į ugdymo turinį. Sulauktos refleksijos parodo, jog temos aktualios ugdymo įstaigoms ir pedagogams tokie mokymai yra naudingi:

 „Ir toliau švieskite visuomenę šiuo svarbiu klausimu“;
 „Daugiau sužinojau apie darnų vystymąsi mokymo įstaigose, tvarumą“;
 „Man vertingiausias dalykas buvo „Klimato freska“. Viską galvoje apjungė, susiejo, leido suprasti, kaip glaudžiai pasaulyje kai kurie dalykai susiję...“;
 „Tai suteikė gilesnį suvokimą apie tai, kaip klimato pokyčiai tiesiogiai veikia migracijos srautus ir kaip ši dinamika gali turėti ilgalaikių socialinių ir ekonominių pasekmių“;
„Šis modulis padėjo sustiprinti sąmoningą požiūrį į tvarų vartojimą, kritinį mąstymą bei gebėjimą integruoti darnaus vartojimo principus į ugdymo procesą“.