Įvyko viešas TŪM „Nuolatinio tobulinimo švietime“ seminaras
Birželio 10 d., įgyvendindami projektą „Tūkstantmečio mokyklos I“ (toliau - TŪM), Vilniaus miesto bendrojo ugdymo įstaigų administracijų atstovus bei pedagogus pakvietėme į gerųjų praktikų ir dalinimosi patirtimis seminarą „Nuolatinis tobulinimas švietime“.
Renginio pradžioje EDU Vilnius direktorės pavaduotoja dr. Jurgita Rimkuvienė priminė pagrindinius Tūkstantmečio mokyklų programos tikslus bei lyderystės ugdant, vienos iš TŪM tobulinimo sričių, apibrėžtį, kuri beveik atkartoja viso seminaro temas – nuolatinio tobulėjimo švietime idėją ir principus. Vilniaus miesto mokyklų vadovų studijos ISM, įgytos žinios apie Lean, Vilniaus miesto savivaldybės inicijuotas „Vilniaus pokyčių mokyklų“ projektas, sudarė prielaidas 4-ioms mokykloms imti mokytis ir keisti mokyklos kultūrą. Šiuo metu mokyklos pradėjusios savo nuolatinio tobulėjimo kelią jau turi beveik trejų metų patirtį, kuria ir dalijosi seminare.
Vilniaus Šv. Kristoforo progimnazijos pranešėjos – direktorė Jurgita Zinkienė ir mokytoja Žilvija Motusienė, prisiminė, kaip bendrai kūrė mokyklos tobulėjimo kryptį, pabrėžė, kaip svarbu buvo gauti išbandytus įrankius. Pranešėjos akcentavo kaip mokytojai drauge su mokiniais mokėsi formuluoti klasės bei individualius tikslus iki tol, kol tikslas tapo kasdienybe, svarbia, savistabai ir refleksijai.
Kretingos rajono Darbėnų gimnazijos direktorė Sonata Litvinienė akcentavo, kokie svarbūs yra standartai, bendruomenės susitarimai bei disciplina. Papasakojo, kad bendruomenei buvo svarbu įsivardinti ir geros pamokos kriterijus ir reflektuoti po. Stebėti savo rodiklius administracijai ir mokytojams padeda vizualai – duomenų centrai. Direktorė džiaugėsi, kad mokykloje pasikeitė susirinkimų kultūra.
Filaretų pradinės mokyklos direktorės pavaduotoja Rasa Saldukė ir mokytoja Jovita Vaivadaitė kalbėjo apie mokinių įsitraukimą, mokinių vedamus klasės susirinkimus bei pabrėžė, kokia svari mokinių nuomonė mokyklai ieškant iššūkių sprendimų keliu. Šiemet mokyklai, pasitelkus PDSA (angl. Plan do study act) įrankį, pavyko išspręsti mokinių vėlavimo į pamokas problemą. Džiaugėsi, kad visi mokyklos mokytojai rekomenduotų arba labai rekomenduotų nuolatinio tobulėjimo metodiką kaip sistemą ir kitoms mokykloms.
Klaipėdos lopšelio-darželio „Traukinukas“ vadovė Jolanta Kanišauskienė pasakojo, kad jų įstaiga, 2021 m. sudalyvavusi Lean modulio diegimo projekte, sėkmingai taiko Lean pedagogų ir administracijos darbe. Direktorė minėjo trumpų ir struktūruotų susirinkimų vedimo kultūrą, duomenų centrus ant mokyklos sienų, padedančius stebėti tobulintinus rodiklius, akcentavo, kad pedagogai patikėjo sistema, pradėjo labiau vertinti savo atliekamą darbą.
Vilniaus Verkių mokyklos-daugiafunkcio centro specialioji pedagogė Irma Ogylbienė pasakojo, kad mokyklos vadovai pradėjo nuo mokyklos vizijos kūrimo, dokumentų peržiūros, įsivardijo kokiais būdais būtų lengviau visiems komunikuoti informaciją – mokykloje ant sienų atsirado kalendoriai, buvo sukurti registrai. Mokytoja minėjo, kad refleksijoms puikiai tinka Plus/Delta įrankis. Jai patikėti nuolatinio tobulėjimo metodika labai padėjo stažuotė Nyderlandų mokyklose. Specialioji pedagogė Asta Sinkevičienė pasakojo, kad rudenį su savo klasės mokiniais įsivardijo klasės taisykles. Pasidžiaugė, kad mokykloje pedagogai susiderino dėl vienodos struktūros mokinio aplankų, pripažino, kiek daug reikia įdėti pastangų, kviečiant tėvus drauge su mokiniais aptarti pasiekimus, padedant aplankui.
Renginį apibendrinančioje diskusijoje, kurią vedė Kęstutis Jovaišas (UAB „Gooliver“), dalyvės minėjo, kad išsineša pasidžiaugimo net ir maža sėkme idėjas, 15 min. struktūruotų susirinkimą taikymą, kiekvieno bendruomenės nario įtraukimo, bendros mokyklos kultūros nuolat tobulėjant auginimą.
Seminarą organizavo TŪM lyderystės veikiant koordinatorė Vilniuje Daiva Jakštienė, UAB „Gooliver“ bei Vilniaus miesto savivaldybė.