Fizinio raštingumo ugdymas Vilniaus ikimokyklinio ugdymo įstaigose
Lapkričio 10 d. įvyko EDU Vilnius organizuotas nuotolinis renginys, skirtas fizinio raštingumo ugdymui Vilniaus miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigose. Šio susitikimo tikslas buvo aktualizuoti ikimokyklinio amžiaus vaikų fizinio raštingumo ugdymą, pristatyti šio termino sampratą ir praktines galimybes Vilniaus mieste, telkti ikimokyklinio ugdymo įstaigų fizinio ugdymo pedagogus bendradarbiavimui ir profesiniam augimui.
Renginyje dalyvavo Vilniaus miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigų direktoriai, fizinio ugdymo pedagogai, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos ir EDU Vilnius atstovai iš viso – virš 250 žmonių.
Vilniaus miesto mero pavaduotoja Edita Tamošiūnaitė pasveikino taip gausiai susirinkusius ir pasidžiaugė, jog fizinis raštingumas bei aktyvumas sulaukia daug dėmesio, tampa vis svarbesniu klausimu kasdieniame ugdymo procese. „Vilniaus mieste esame įsteigę 123 etatus neformaliojo ugdymo pedagogo (fiziniam ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų lavinimui) / fizinio lavinimo specialisto. Tikimės, kad ši geroji praktika ateityje sklis ir į kitas savivaldybes. Niekam ne paslaptis, kad kokį pamatą padėsime ugdydami mažuosius, tokį rezultatą vėliau turėsime. Visi kartu siekiame to paties – kad būtinybė laiką leisti aktyviai taptu įpročiu“, – sakė E. Tamošiūnaitė.
Pasaulio ir Europos šiuolaikinės penkiakovės čempionas, olimpinio sidabro savininkas Edvinas Krungolcas, dirbantis fizinio ugdymo mokytoju bei pradinukų fechtavimosi treneriu dalinosi patirtimi atskleisdamas, kad fizinis raštingumas iš esmės padeda vaikui suprasti kada, ką ir kaip daryti, kad gautų didžiausią fizinio aktyvumo teikiamą naudą. Sportininkas taip pat pabrėžė asmeninio mokytojo pavyzdžio svarbą diegiant fizinį raštingumą.
Apie įstaigos vadovo vaidmenį diegiant fizinį raštingumą bei praktines įgyvendinimo puses išsamiai papasakojo Vilniaus lopšelio-darželio „Želmenėliai“ direktorė Rita Juozapaitienė bei neformaliojo ugdymo pedagogė Anastasija Beliaziun. Specialistė pasidalijo patirtimi ugdant fizinį raštingumą per žaidybinius elementus.
Taip pat praktines temos puses nušvietė Vilniaus lopšelio-darželio „Pušaitė“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja-metodininkė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui bei Vilniaus miesto Metų mokytoja 2022 Vilija Gerasimovičienė. Ji aptarė svarbiausius aspektus ugdant vaikus įvairaus amžiaus tarpsniais, pritaikant jau pasitvirtinusias metodikas, pasidalino gerąja patirtimi pritaikant įvairias žaidybines fizinio raštingumo ugdymo praktikas. Specialistė atkreipė dėmesį kaip svarbu, jog mokytojai, dirbantys su vaikais tiesiogiai, teisingai suprastų fizinio raštingumo sąvoką.
Renginio pabaigoje apie profesinio augimo galimybes ikimokyklinio fizinio ugdymo pedagogams Vilniaus mieste papasakojo EDU Vilnius projektų vadovė Asta Morkūnienė.
Lietuvos švietimo srityje fizinio raštingumo sąvoka dar tebėra nauja ir išsamiai neapibrėžta. Tačiau galima pasidžiaugti, kad su savivaldybės skiriamu dėmesiu bei iniciatyvių pedagogų įdedamu darbu, siekiant šios sąvokos supratimo ir praktinio įgyvendinimo keliu žengiama vis sparčiau.