Eduten pažangos iššūkis 3 ir 7 kl. mokiniams: mokomės įdarbinti skaitmeninį ugdymo turinį ir dirbtinį intelektą

Data: 2023-10-25

Jau ne vienerius metus iš eilės Vilniaus miesto savivaldybė savo mokykloms suteikia virtualios mokymo(si) platformos Eduten licencijas. 2023/24 m. m. licencijos buvo nupirktos net 73 (I–VIII kl. mokiniams) savivaldybės pavaldumo mokykloms, kurios išsakė poreikį naudotis Eduten mokant ir mokantis matematikos.

Ši inciatyva atvėrė unikalią galimybę „Edu Vilnius“ ir Eduten kūrėjams išbandyti labai šiuolaikišką ir neįprastą mokytojų kompetencijų tobulinimo formą – veiksmo tyrimą „Eduten pažangos iššūkis“. Pirmasis veiksmo tyrimo ciklas įvyko 2022/23 m. m.

2022/23 m. m. „Eduten pažangos iššūkyje“ dalyvavo virš 1500 ketvirtokų ir 1300 šeštokų. Po pirmojo iššūkio buvo parengtos ataskaitos (mokinių, mokyklų) ir bendros pirmojo testavimo išvados. Tų pačių metų gegužės mėnesį vyko antrasis Eduten iššūkis, kuriame dalyvavo virš 1200 ketvirtokų ir apie 1300 šeštokų. Visiems mokytojams, kurių mokiniai atliko šias užduotis, buvo išsiųsti mokinių gauti rezultatai, o ketvirtų klasių mokytojai buvo pakviesti į susitikimą – pažangos aptarimą.

Svarbiausia pirmojo „Eduten pažangos iššūkio“, įžvalga – kad mokytojai vis daugiau naudoja Eduten ugdymo individualizavimo galimybėmis.

Dar keli pastebėjimai, aptarti dr. Prano Gudyno susitikime su mokytojais, atlikus praėjusių metų „Eduten pažangos iššūkio“ analizę:

•    Tų mokinių, kurie daugiau laiko skiria matematikos mokymuisi naudojant Eduten, matematikos pasiekimai yra vidutiniškai ženkliai aukštesni už tų mokinių, kurie mažiau naudoja Eduten;
•    Mokinio surinktų Eduten taškų skaičius taip pat yra svarbus. Kuo mokiniai surenka daugiau Eduten taškų, tuo jų rezultatų vidurkis yra geresnis;
•    Nustatytas gana stiprus statistinis ryšys tarp tikslumo, su kuriuo mokiniai atliko Eduten užduotis ir jų matematikos pasiekimų. Kuo mokiniai darė mažiau klaidų, atlikdami užduotis, tuo jų pasiekimai statistiškai buvo aukštesni (kalbama apie pasiekimų vidurkį);
•    Statistiškai efektyviausias Eduten naudojimo laikas (dauguma mokytojų moka taip dirbti) šiuo metu yra apie 30–40 min per savaitę, o geriausiai mokytojai moka panaudoti Eduten dirbdami su vidutinių matematikos mokymosi pasiekimų mokiniais.

Šiais mokslo metais Eduten pažangos iššūkio antrąjį ciklą nutarta organizuoti remiantis 3 kl. ir 7 kl. mokinių mokymo ir mokymosi praktika. Antrojo veiksmo tyrimo ciklo duomenų rinkimas vyks šių metų spalio ir 2024 m. balandžio mėnesesiais: spalio 16–20 d. ir 23–27 d. vykdomas „Eduten pažangos iššūkio“ pradinių duomenų rinkimas (testavimas) 3 kl. mokiniams, o spalio 23–27 d. šio ciklo pradinių duomenų rinkime (testavime) kviečiami dalyvauti 7 kl . mokiniai.

Kaip vykdomas „Eduten pažangos iššūkio“ duomenų rinkimas (testavimas)

Eduten platformoje mokiniai sprendžia parengtus NMPP tipo testus (viena pamoka). Mokytojai mokinių „Eduten pažangos iššūkio“ rezultatus gali peržiūrėti iš karto po pamokos. Jiems tereikia Eduten analitikos dalyje pasirinkti pamokos pavadinimą. Išsamesnės ataskaitos mokytojams bus parengtos per mėnesį po testavimo. Pirmojo testavimo įžvalgos su mokytojais bus aptartos dviejų mėnesių laikotarpiu. Po antrojo „Eduten pažangos iššūkio“, kuris planuojamas 2024 m. balandžio mėn., bus parengtos ataskaitos apie mokinių pažangą su rekomendacijomis, bei planuojamas susitikimas – rezultatų aptarimas su mokytojais.