„Edu Vilnius“ konferencija „Kiek ateities Vilniaus švietime?“

Data: 2023-10-05
„Edu Vilnius“ konferencija „Kiek ateities Vilniaus švietime?“

Ar žinojote, kad 2025 metais 90 proc. interneto turinio jau gali būti sukurta dirbtinio intelekto? Šie ir kiti klausimai buvo aptarti jau antrus metus organizuojamoje konferencijoje, kurios tema šiemet – „Kiek ateities Vilniaus švietime?“.

„Norime organizuoti konferencijas, kurios taptų kvietimu kalbėtis toliau. Pernai kvietėme kalbėtis apie mokymąsi mieste ir toliau aktyviai šią temą tęsiame, šiemet, žinoma, ėmėmės dirbtinio intelekto ir švietimo ateities. Tačiau su šiandiena tikrai nesustosime ir šia tema kviesimės kalbėtis toliau”, – pradėdama renginį sakė „Edu Vilnius“ vadovė Unė Kaunaitė.

Spalio 4 d. MO muziejuje vykusioje konferencijoje pagrindine tema tapo dirbtinis intelektas (DI). Apie DI  girdime kasdien, o kaip jis veikia ir veiks švietimą? Kaip ChatGPT paversti ne grėsme, o galimybe? 
Konferencijai į Lietuvą atvyko švietimo naujovių tyrinėtoja, mokymosi inovacijų centro Paryžiuje „LearnSpace“ vadovė Svenia Busson su pranešimu „Švietimo ateitis pasaulyje“. Ekspertė kalbėjo, kokie yra svarbiausi mokymosi įgūdžiai, padėsiantys mokiniams įsitvirtinti šiuolaikinėje darbo rinkoje, pasidalino įdomiais mokymo(si) modeliais iš savo kelionių po skirtingas švietimo sistemas pasaulyje.

„Ateityje mokytojas taps tik dar svarbesne specialybe. DI niekada nepakeis mokytojų, nes mokymasis yra labai socialus veiksmas. Mokytojas yra tarsi vedlys kiekvieno mokinio mokymosi procese ir to taip lengvai nepakeisi“, – sakė S. Busson.

Po pranešimo viešnia dalyvavo diskusijoje-pokalbyje su Une Kaunaite, kur pašnekovės aptarė inovacijų svarbą keičiant švietimo sistemą, minkštųjų įgūdžių (angl. soft skills) svarbą bei kaip dirbtinis intelektas keis ateities švietimą.

Lietuvos dirbtinio intelekto asociacijos prezidento Dovydo Čeilutkos pranešimas „Švietimo ateitis pasaulyje“ apžvelgė pokyčius tokiose srityse kaip suasmenintas turinys, grįžtamasis ryšys ir prieinamumas mokymosi procese. Pranešime sugretinti dirbtinio intelekto įrankiai ir korepetitoriavimas, aptarti DI įsigalėjimo keliami pavojai bei rekomendacijos, kaip pasitelkti šiuos įrankius savo naudai.

Edukacinių technologijų įmonės OXSICO vadovė, EdTech Lithuania asociacijos tarybos narė Kotryna Tomkevičiūtė kalbėjo tema „Etikos iššūkiai dirbtinio intelekto amžiuje“. Ji apžvelgė tyrimą apie mokinių naudojimąsi dirbtinio intelekto įrankiais, iššūkius mokykloms, galimybes atpažinti DI pagalba parašytus darbus, kaip šiuos įrankius įgalinti, pavyzdžiui, individualizuotam mokymui(si) ar darbui su specialiųjų poreikių turinčiais vaikais.

Tai kiek vis dėlto ateities Vilniaus švietime? Diskusijos metu pabandė atsakyti Vilniaus „Sietuvos“ progimnazijos informatikos mokytoja ekspertė Snieguolė Bagočienė ir Vilniaus „Senvagės“ gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja Kristina Kazlauskaitė. Mokytojos pasidalino, kiek savo mokinių ugdymo procese naudojasi dirbtinio intelekto įrankiais, kokios naujos kompetencijos yra svarbios įgyti mokytojui ir mokiniui bei pasidalino įžvalgomis, kokia būtų ideali ateities švietimo sistema.

Konferenciją uždarė akustinis Gabrielės Vilkickytės koncertas.

Jei negalėjote sudalyvauti gyvai, labai kviečiame klausytis konferencijos įrašo.

Nuotr. I. Gelūno / EDU Vilnius