Tyrinejimo menas (1)-66e1dce6186eacee8816b606dc018455.jpg

Pokyčių mokyklos

Siekiame strateginių pokyčių programoje dalyvaujančiose Vilniaus miesto mokyklose. Diegiame pokyčius vadybos, ugdymo srityse, skatiname darnumą ir taip mažiname skirtumus tarp Vilniaus švietimo įstaigų.

Programos faktai
47

įgyvendino dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvą.

6

mokyklos įsitraukė į „Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje“ programą.

29

ugdymo įstaigų konkurse „Tvariau“ pateiktų idėjų įgyvendinimui skirtas finansavimas ir kofinansavimas.

6

ugdymo įstaigos pradėjo įgyvendinti nuolatinio tobulinimo sistemą.

Darnumas: konkursas „Tvariau“
Darnumas: konkursas „Tvariau“ Darnumas: konkursas „Tvariau“

Tikslas 

Europos Komisijos sprendimu Vilnius tapo Europos žaliąja sostine 2025! Konkursas organizuojamas siekiant prisidėti prie miesto tikslo kurti tvarią ateitį mažinant taršą, tausojant energijos, vandens ir kitus išteklius, saugant miesto biologinę įvairovę, plėtojant žaliąsias erdves ir skiriant tinkamą dėmesį miesto mokyklų bendruomenių švietimui šiais klausimais.

Eiga

Konkurso organizatorius yra „Edu Vilnius“, mokyklų projektai finansuojami Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto lėšomis. Galima finansavimo suma projektui  nuo 1000 iki 5000 Eur. Konkurse gali dalyvauti visos Vilniaus miesto savivaldybės pavaldumo bendrojo ir ikimokyklinio ugdymo įstaigos. Viena mokykla gali pateikti vieną paraišką. Mokykla turi parengti ir konkursui pateikti vienerius mokslo metus (2024-2025 m. m.) trunkantį projektą, apimantį visą mokyklos gyvenimą nuo ugdymo pamokoje iki ugdymo mokyklos aplinka.

Konkurso temos

Mokyklos projektas gali apimti vieną, kelias arba visas šias konkurso temas:

1. Energijos, vandens, kitų išteklių taupymas;

2. Darnus bendruomenės narių judėjimas;

3. Maisto švaistymo mažinimas;

4. Atliekų mažinimas, jų rūšiavimas;

5. Žaliųjų edukacinių erdvių įkūrimas užsiėmimams mokykloje ir lauke, aktyviai išnaudojant žaliąją aplinką edukacijai, ir siekiant išsaugoti bioįvairovę, mažinti karščio salų efektą;

6. Kita tvarumo tema(pvz. skaitmeninis tvarumas).

Nepriklausomai nuo to, kurią, projekto temą(-as) pasirinks mokykla, projekto veiklose turi būti numatytas mokyklos bendruomenės narių švietimas apie darnų vystymąsi ir tvarumą (darnaus vystymosi, tvarumo samprata, klimato kaita, išteklių racionalus naudojimas,  darnus judėjimas, maisto švaistymas; vartojimas ir  atliekų mažinimas, rūšiavimas, biologinės įvairovės išsaugojimas, sprendimai, darantys miestus tvaresniais; skaitmeninis tvarumas, žaliasis smegenų plovimas (greenwashing)ir pan.).

Išsamiai susipažinti su temomis ir konkurso sąlygomis galite čia:

KONKURSO NUOSTATAI

Pasiekimai 2024 m.

Sulaukėme 56 paraiškų, iš kurių atrinkome 29 – jų įgyvendinimui suteikiamas finansavimas arba kofinansavimas 2024–2025 m. m. Iš viso šių mokslo metų konkursui skirta 89 000 eurų.

Dalis ugdymo įstaigų įsirengė arba papildė žaliąsias erdves edukacinėmis priemonėmis: sodino krūmus, medžius, įrengė basų kojų takus, sąmanų oazes, daugiamečių augalų gėlynus, vabzdžių viešbučius, atkūrė natūralios gamtos buveines ir pan. 
Dalis projektų siekia daryti poveikį mokyklos bendruomenės judumo, maisto, eneregijos ištkelių vartojimo, atliekų rūšiavimo,  įpročiams.


Kontaktinis asmuo

Projektų vadovė Donata Šablinienė
donata@eduvilnius.lt

Darnumas: Darnaus vystymosi mokymai
Darnumas: Darnaus vystymosi mokymai

Tikslas 

Darnus vystymasis yra būtina tvarios ateities sąlyga, tad jo principus reikia diegti nuo pat ankstyvos vaikystės. Todėl vis daugiau dėmesio skiriame darnumo ir tvarumo projektams Vilniaus ugdymo įstaigose, norėdami suteikti joms įvairiapusę pagalbą siekiant tapti darnesnėmis.

Veiklos

Šia 40 akad. val. trukmės kvalifikacijos tobulinimo  programa siekiama efektyviai integruoti globalias darnaus vystymosi temas į ugdymo procesą, o darnaus vystymosi nuostatas – į mokyklos gyvenimą. Programa padeda mokytojams sėkmingai dirbti su atnaujintomis bendrojo ugdymo programomis, kuriose globalios ir darnaus vystymosi temos yra tarpdalykinės ir integruojamos į visus mokomuosius dalykus.

Pasiekimai 2024 m.

Kvalifikacijos tobulinimo  programą „Darni mokykla – nuo teorijos iki praktikos“ sudaro 4 moduliai, kurių pirmieji 2 vyko 2024 metais.
Į pirmą modulį susirinko 28, į antrą 14 ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokytojų ir mokyklų vadovų.

Šiemet mokyklų atstovai aiškinosi darnaus vystymosi lokalias ir globalias sąsajas, nagrinėjo į JT Darnaus vystymosi tikslus, aptarė visuminį požiūrį į darnų vystymąsi mokykloje, gilinosi į klimato kaitos priežastis, dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse apie klimato kaitą „Klimato freska“.


Kontaktinis asmuo

Projektų vadovė Donata Šablinienė
donata@eduvilnius.lt

Darnumas: Dalyvaujamasis biudžetas
Darnumas: Dalyvaujamasis biudžetas Darnumas: Dalyvaujamasis biudžetas

Tikslas

Darnumas – tai ne tik mokyklos aplinka, bet ir į sprendimus įtraukta jos bendruomenė. Dalyvaujamasis biudžetas – tai būdas kartu su mokiniais spręsti dėl viešųjų lėšų panaudojimo. Mokiniai patys siūlo idėjas mokyklai, balsuodami renka labiausiai patikusias ir taip praktiškai mokosi pilietiškumo.

Veiklos

Dalyvaujamojo biudžeto išbandymui mokinių pasiūlytoms idėjoms, atitinkančioms tvarumo principus, mokykloms skiriamas dalinis finansavimas. Atrinktas mokyklas su dalyvaujamojo biudžeto principais supažindina ir įgyvendinimo klausimais konsultuoja „Transparency International“ Lietuvos skyriaus ir „Edu Vilnius“ atstovai.

Pirmą kartą įgyvendinančioms mokykloms organizuojami trumpi mokymai ir teikiamos įgyvendinimo konsultacijos. Jau dalyvavusios mokyklos prisijungia dalindamosi savo patirtimi ir atlikdamos mentorių vaidmenį. Įgyvendintos idėjos pristatomos baigiamajame renginyje.

Pasiekimai 2024 m.

Šiemet 47 mokyklos įgyvendino dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvą. Iš jų 17 mokyklų 2024–2025 m. m. dalyvaujamąjį biudžetą įgyvendino pirmą kartą.

Viena iš populiariausių idėjų – poilsio zonų lauke ir viduje įrengimas (minkštasuoliai, suoliukai, žaidimai). Neretai mokiniai nori atnaujinti arba papildyti mokyklos sporto inventorių, kabinetų įrangą arba baldus, garso ir vaizdo įrangą. Kitos laimėjusios idėjos: mokyklos skambučio pakeitimas į modernų muzikinį, roletai ir šviesos efektai aktų salėje, švenčių namelis, išmanioji švieslentė.

40 % mokyklų jau išbandė dalyvaujamąjį biudžetą .

Vilniaus Gabijos progimnazijos patirtis įgyvendinant projektą

Dalyvavusių mokyklų patirtys 2022 m.

Dalyvavusių mokyklų patirtys 2023 m.


Kontaktinis asmuo

Projektų vadovė Donata Šablinienė
donata@eduvilnius.lt

Darnumas: programa „Valgyk protingai“
Darnumas: programa „Valgyk protingai“ Darnumas: programa „Valgyk protingai“

Tikslas 

Prisidėdami prie viešosios įstaigos „Humana People to People Baltic“ organizuojamos socialinės partnerystės programos „Valgyk protingai!“ jau antrus metus kvietėme Vilniaus mieste veikiančias bendrojo ugdymo įstaigas teikti paraiškas dalyvauti programoje ir jos įgyvendinimui gauti 2 500 Eur finansavimą.
Programa siekiama kelti mokinių asmenines kompetencijas, ypač nuostatas gyventi ir maitintis sveikai, tausoti maistą ir aplinką. Suteikiant lėšų maisto produktams ir maisto gamyboms reikmenims įsigyti, skatinamos įvairesnės, naudingesnės, šiuolaikiškos technologijų pamokos.

Veiklos

Mokykloms suteikiami ne tik papildomi finansai, bet ir naudingi mokymai, padedantys pedagogams kuo tvariau ir efektyviau panaudoti programos lėšas. 

Pasiekimai 2024 m.

Programoje dalyvaujančios 34 savivaldybės mokyklos partnerio skirtomis lėšomis įsigyja vietos gamintojų produktus technologijų maisto gaminimo pamokoms. Iš skirtų lėšų dalies mokyklos taip pat gali atsinaujinti maisto gaminimo kabinetų įrangą.

Programos nuostatai


Kontaktinis asmuo

Projektų vadovė Donata Šablinienė
donata@eduvilnius.lt

Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje
Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje

Tikslas

Pasitelkdami unikalią programą, siekiame atskleisti ir ugdyti mokinių ir mokytojų kūrybingumą, kritinį mąstymą ir kitas svarbiausias kompetencijas. Norime padėti mokykloms kurti aktualų, XXI amžių atliepiantį ugdymo procesą ir suteikti praktinę pagalbą sprendžiant aktualius mokymosi  
iššūkius.

Veiklos

Programa unikali savo metodika. Ji sukuria erdvę mokinių, mokytojų ir įvairių kūrybinių sričių praktikų partnerystėms, kurių metu kartu sprendžiami konkretūs mokymosi iššūkiai, kuriami ir išbandomi dalykų intergavimu, tyrinėjimu ir problemų sprendimu pagrįsti ugdymo metodai.

Dirbama su:

– Viena klase ar tiksline mokinių grupe, kartu su mokytojais ir programos kūrėju;
– Buriamas Mokytojų klubas – mokytojus vienijanti erdvė, joje mokomasi kartu spręsti aktualius iššūkius.

Nauda visai mokyklai – kuriama pasitikėjimu, atvirumu, refleksija ir kryptingu tobulėjimu pagrįsta mokyklos kultūra.

Pasiekimai 2023–2024 m. m.

Įgyvendinta 11 projektų. Iš viso programoje dalyvavo 68 mokytojai ir administracijos atstovai bei 150 moksleivių. Aplankytos 48 organizacijos. Sesijose dalyvavo 47 svečiai, įvairių sričių profesionalai – IT specialistai, edukatoriai, renginių vedėjai, režisieriai, scenografai, muzikantai, psichologai, menotyrininkai, net kriminalistikos katedros darbuotojos.  

Mokytojų klubų mokytojai išbandė kūrybiško mokymosi metodus su 1512 moksleivių nuo 5 iki 12 klasės. Programoje dirbo 11 kuriančiųjų praktikų: fotografijos, kino, muzikos, tarpdisciplininio meno, teatro, edukacijos sričių profesionalai.  

Mokiniai kūrybiško mokymosi metu įrašinėjo tinklalaides, organizavo Naktį mokykloje, darė tyrimą apie profesijas, kūrė trumpametražį filmą apie meilę, integruotas anglų, muzikos ir sporto estafetes, pokalbių žaidimus, sprendė triukšmo valdymo, motyvacijos, bendradarbiavimo, pagarbos vienas kitam iššūkius. 

Mokytojų kurtų produktų temos: kaip efektyviai panaudoti meno kūrinius pamokoje; mokymo resursų banko kūrimas; dėmesio sutelkimo metodai; dvikalbio ugdymo metodinės medžiagos kūrimas, rekomendacijos ištikus sudėtingoms situacijoms mokykloje.

Mokytojai patirtimi dalijosi „Edu Vilnius“ konferencijoje „Mokau(si) 2024“:
D. Bagdonienė „Klasės kelias į naktį mokykloje“

Nuo 2016 metų programoje sudalyvavo 24 Vilniaus miesto mokyklos.  

Programoje dalyvavusių mokyklų sąrašas

Apibendrintos patirtys ir įžvalgos:

2023–2024 m. Vilniaus mokyklų projektų apžvalga

2022–2023 m. Vilniaus mokyklų projektų apžvalga

Mokymasis už klasės ribų. Praktinės rekomendacijos 

2021–2022 m. Vilniaus mokyklų projektų apžvalga

Rekomendacijos ugdantiems penktokus

Programos „Tyrinėjimo menas Vilniuje“  autoriai ir įgyvendinimo partneriai: Kūrybinės jungtys


Kontaktinis asmuo

Projektų vadovė Asta Morkūnienė
asta@eduvilnius.lt

Tūkstantmečio mokyklos (TŪM)
Tūkstantmečio mokyklos (TŪM) Tūkstantmečio mokyklos (TŪM) Tūkstantmečio mokyklos (TŪM) Tūkstantmečio mokyklos (TŪM)

Vilniaus miestas dalyvauja nacionalinėje pažangos programoje „Tūkstantmečio mokyklos“. Išsamią informaciją apie programą rasite čia.

Tikslai

Programos tikslas – iki 2030 m. kiekvienoje Lietuvos savivaldybėje sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti.

Vilniaus miestas „Tūkstantmečio mokyklų“ (toliau – TŪM) pažangos plane nusimatė tris tikslus:

  1. Mažinti mokinių pasiekimų atotrūkį tarp skirtingų Vilniaus miesto mokyklų;
  2. Sudaryti galimybes miesto gyventojams rinktis ugdymo įstaigą pagal gyvenamą vietą ir poreikius;
  3. Sudaryti palankias galimybes mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdytis bendros paskirties klasėse / mokyklose.

Veiklos

TŪM programoje numatytos mokyklų tobulinimo veiklos keturios srityse: lyderystės, įtraukiojo ugdymo, STEAM ir kultūrinio ugdymo.

Lyderystės ugdymas apima tokias veiklas, kaip mokyklos bendruomenės nuostatų ir pasitenkinimo stebėsenos sistema, duomenimis grįstas veiklos planavimas bei ugdymo kokybės gerinimas, naujų pedagogų pritraukimo programa ir kitas.

Įtraukiojo ugdymo sritis apima fizinį mokyklų pritaikymą įvairių poreikių vaikams, pedagogų žinių, įgūdžių, gebėjimų pritaikyti ugdymo procesą tobulinimą ir t. t.

STEAM ugdymas orientuotas į gamtos mokslų ir žaidimų laboratorijų, Fablab dirbtuvių įrengimą ir įveiklinimą pamokose bei neformaliose veiklose, matematikos mokymąsi taikant skaitmenines priemones ir kt.

Kultūrinio ugdymo sritis yra skirta kalbų laboratorijų kūrimui, bendradarbiavimui su menininkais ir meno institucijomis​, tyrinėjimo menui, medijų informaciniam raštingumui ir kitoms veikloms.​

Dalyviai

TŪM programoje dalyvauja 10 Vilniaus mokyklų:

  • Vilniaus „Žaros“ gimnazija;
  • Vilniaus „Žiburio“ pradinė mokykla;
  • Vilniaus darželis-mokykla „Vilija“;
  • Vilniaus Karoliniškių gimnazija;
  • Vilniaus Liepkalnio mokykla;
  • Vilniaus Naujininkų progimnazija;
  • Vilniaus Pilaitės gimnazija;
  • Vilniaus Sausio 13-osios progimnazija;
  • Vilniaus Sofijos Kovalevskajos progimnazija;
  • Vilniaus šv. Kristoforo gimnazija.

Pasiekimai 2024 m.

Lyderystė veikiant. Akcentuojamas mokyklos vadovo(-ės) įsipareigojimas siekti mokyklos sėkmės, mokyklos bendruomenės įgalinimas veikti.
Vilniaus TŪM mokyklos rinkosi jos bendruomenei aktualiausias ilgalaikes vadybos ir lyderystės kompetencijų tobulinimo programas. Jos apima 349 akad. val., dalyvauja 157 mokyklų vadovai, administracijos darbuotojai, mokytojai. 
Mokyklų vadovai turi galimybę rinktis asmeninės lyderystės / asmeninio augimo (koučingo) sesijas (šia galimybę pasinaudojo 6 vadovai ir jų pavaduotojai).
TŪM mokyklų pedagogai dalyvauja mokymo programose, kuriose tobulina bendradarbiavimo, komandinio darbo įgūdžius siekiant mokinių pažangos. Programos apima 249 akad. val., dalyvauja 146 mokytojai. 
Mokyklų administracija, pedagogai, mokinių padėjėjai (245 dalyviai) dalyvauja 1–2 dienų trukmės komandos formavimo / bendradarbiavimo veiklose, renginiuose. 
TŪM mokyklos naudojasi galimybe gauti švietimo  eksperto konsultacijas mokyklai aktualiomis temomis, pvz.: įstaigos strategijos kūrimas, ugdymo proceso tobulintinų vietų diagnostika ir efektyvinimas, mokytojų emocinės gerovės didinimas, mokymo metodikų ir įrankių tobulinimas, mokyklos viešoji komunikacija ir įvaizdžio kūrimas ir pan. Numatyta ne mažiau nei 300 akad. val. konsultacijų.

Kultūrinis ugdymas. Mokytojai stiprina savo  kompetencijas kultūrinio ugdymo srityje  akcentuojant veiklų tvarumą ir bendruomenės įgalinimą mokymo(si) pažangai.
Be gilaus mokymosi (Tyrinėjimo menas) ir fenomeninio ugdymo programų įgyvendinimo, taip pat pradėta „Skaitymo teksto suvokimo ir raštingumo skatinimo programa“, kurią įgyvendinant dalyvaus pradinių bei progimnazinių, tautinių mažumų bei gimnazinių klasių mokytojai, mokyklos bibliotekų darbuotojai, mokiniai.

Įtraukusis ugdymas. Svarbiausias yra bendruomenės profesinis augimas, siekiant įvairių ugdymosi poreikių turinčių vaikų kokybiško ugdymo.
Įgyvendinta 68 akad. val. „Vaiko geros komisijos darbo stiprinimo programa“, kurioje daug dėmesio buvo skiriama mokyklos vaiko gerovės komisijos darbo teisiniam reglamentavimui,  individualaus pagalbos plano sudarymui, individualių ugdymosi poreikių turinčio vaiko tėvų ir mokytojų bendradarbiavimui, mokytojų, mokinių ir įstaigos atsakomybių ribų nustatymui, BDAR taikymui švietimo  įstaigose, efektyvios dokumentacijos 
tvarkymo praktikos švietimo ugdymo įstaigoje klausimams. Mokymuose dalyvavo 102 TŪM ir Vilniaus miesto mokyklų administracijų darbuotojai, pedagogai, švietimo pagalbos specialistai.

STEAM ugdymas. Siekiant tobulinti matematikos mokymo(-si) procesą ir mažinti mokinių matematikos pasiekimų atotrūkius, įgyvendinamas matematikos pagalbos mokiniui sistemos metodinio pagrindo kūrimo projektas, kuriame dalyvauja visos 10 TŪM mokyklų. Jame, remiantis mokinių nacionalinių patikrinimų, veiksmo tyrimų, bei fokus grupių metu surinktais duomenimis, rengiamos matematikos pagalbos mokiniui metodinės gairės, organizuojami mokymai bei konsultacijos. Dalyvauti kviečiami visi Vilniaus matematikai.
Vyksta ilgalaikiai mokymai „STEAM metodo taikymas“ pritaikyti pradinio, progimnazinio ir gimnazinio ugdymo koncentrams, skirti formuoti teigiamą nuostatą į tiriamąją veiklą ir gamtos mokslus, inžineriją ir matematiką bei plėtoti mokinių gamtamokslinį, technologijų, inžinerinių technologijų raštingumą ir kompetencijas.

Visos dienos mokykla.  TŪM kontekste išbandomos sistemos, apjungiančios formalųjį ir neformalųjį ugdymą visų pakopų mokiniams, elementai, skatinantys mokinius likti mokykloje, prisiimti atsakomybę už savo mokymąsi. 
Birželį įvyko stažuotė Kauno Simono Daukanto progimnazijoje ,,Visos dienos mokyklos savito modelio organizavimo patirtys ir praktikos“. 
Prasidėjo mokinių savivaldos lyderystės ir bendradarbiavimo įgūdžių stiprinimo veiklos kiekvienoje TŪM mokykloje.
Šv. Kristoforo gimnazijos mokiniai dalyvavo išvykstamojoje edukacijoje į įmonę „Teltonika“.


Kontaktinis asmuo

Projektų vadovė Jurgita Rimkuvienė
jurgita@eduvilnius.lt

Nuolatinis tobulinimas
Nuolatinis tobulinimas Nuolatinis tobulinimas

Tikslas

Kiekviena organizacija gali patobulinti savo procesus – mokykla taip pat. Siekiame skatinti spartesnę pažangą ir gerinti ugdymo kokybę Vilniaus miesto mokyklose, kviesdami mokyklos komandas pačias įsivardinti probleminę mokyklos sritį ir gaunant sisteminę pagalbą, kartu spręsti išsikeltą iššūkį.

Veiklos

Nuolatinis tobulinimas (angl. Continuous Improvement) – tai LEAN sistemos atšaka, pritaikyta švietimo sistemai, mokanti stebėti mokykloje vykstančius procesus, juos analizuoti ir gerinti ugdymo kokybę, mokinių socialinę ir emocinę gerovę. 

Taikant šią metodiką labai svarbūs visos bendruomenės susitarimai ir vieninga vizija, kasdienis mokytojų bendradarbiavimas. Kasdien taikomos  priemonės stebėti individualią, klasės pažangą, skatinama asmeninė mokinių atsakomybė už mokymosi rezultatus. 

Pasiekimai 2024 m.

Nuo 2024 metų rudens startavo dar vienas „Nuolatinio tobulinimo švietime“ mokymų ciklas bei praktinis Lean metodologijos pritaikytos mokyklai diegimas į mokyklose vykstančius procesus. Šiam ilgalaikiam įsipareigojimui ryžosi 4 Vilniaus mokyklos ir 2 ikimokyklinio ugdymo įstaigos. Mokosi ir išbando 31 mokyklų lyderių komandų narys.


Kontaktinis asmuo

Projektų vadovė Jurgita Rimkuvienė
jurgita@eduvilnius.lt

Esportas
Esportas

Tikslas

Žema mokinių motyvacija yra vienas iš svarbiausių veiksnių, lemiančių prastus pasiekimus. Todėl mokymosi sužaidybinimas, pasitelkiant mokiniams įdomesnes formas, gali tapti puiku įrankiu ne tik sudominti mokinius, bet ir juos motyvuoti bei siekti geresnių pasiekimų.

Veiklos

Kompiuteriniai žaidimai jau yra mokinių gyvenimo dalis. Esportas – tai varžymusi pagrįstas virtualus sportas. Esporto suteikiamos galimybės padeda mokiniams ugdytis darbo komandoje įgūdžius, kūrybiškai spręsti problemas bei mokytis siekti tikslų. Kai kurios pasaulio valstybės jau dabar viena ar kita forma integruoja esportą į ugdymą.

Užsiėmimų metu mokiniai ne tik atlieka komandines ir individualias užduotis, mokosi strategijos ir veiksmų planavimo, taktikos kūrimo, bet ir sveikos gyvensenos, emocijų valdymo, asmeninių tikslų siekimo ir rezultatų įsivertinimo. Pasauliniai tyrimai rodo, kad esportas ypač naudingas žemesnių pasiekimų mokiniams, kaip naujas būdas sudominti ir motyvuoti mokinius.

Pasiekimai 2024 m.

2023–2024 m. m. unikali esporto programa buvo tęsiama vienoje iš sostinės jaunimo mokyklų. Programoje dalyvavo 9 klasėje besimokantys vaikinai. Užsiėmimus vedė esporto profesionalas ir psichologė.

Taip pat inicijavome kokybinį tyrimą, kuriuo buvo siekiama išsiaiškinti šioje programoje dalyvaujančių mokinių socialinių, emocinių, sveikos gyvensenos įgūdžių, akademinių rezultatų pokyčius bei nustatyti kaip keitėsi programoje dalyvaujančių mokinių požiūris į mokyklą ir mokymąsi.

Kelios tyrimo įžvalgos: 
- Esporto pamokose buvo stipriai plėtojami emocijų įvardijimo, reflektavimo ir valdymo, bendravimo ir bendradarbiavimo, savęs ir socialinių situacijų analizės bei savikontrolės įgūdžiai.
- Teigiamus mokinių pokyčius šiose srityse teigė pastebintys fokus grupėse kalbinti mokytojai ir esporto pamokų lektoriai, įvardino patys mokiniai. 
- Stiprėjančius mokinių įgūdžius šiose srityse tyrėjos fiksavo dalyvaujamojo stebėjimo metu.

Esporto pamokų programos poveikio 9 klasės mokiniams tyrimo ataskaitos ištrauka


Kontaktinis asmuo:

Projektų vadovė Rūta Mazgelytė
ruta@eduvilnius.lt

„Atspari mokykla 2024–2025"
„Atspari mokykla 2024–2025"

Tikslas

Siekiame įgalinti mokyklų bendruomenių atstovus:  

  • suprasti geros mokytojų savijautos svarbą mokykloje;  
  • gebėti į(si)vertinti bendrą mokytojų  savijautą mokykloje;  
  • suprasti, kaip atpažinti stresines situacijas, perdegimą, kitus sunkumus ir kaip su tuo tvarkytis;  
  • suprasti ir gebėti taikyti mokykloje mokytojų  tarppusavio paramą savijautos gerinimui;  
  • suprasti ir gebėti ugdyti mokytojų psichologinį atsparumą.

Žodis „atspari“ apima pagrindines programos temas: A – Atsparumas (psichologinis); T – Tarpusavio parama; S – Streso valdymas; P – Perdegimo prevencija; A – Aplinkos gerinimas; R – Ryšių stiprinimas, I – Įgalinimas. 

Pasiekimai 2024 m.

Parengta ir pradėta įgyvendinti 42 akad. val. kvalifikacijos tobulinimo programa „Mokytojų savijautos stiprinimas: nuo streso valdymo iki bendruomenės atsparumo“. Mokymuose dalyvauja 5 Vilniaus miesto bendrojo ugdymo mokyklų komandos, t. y., tie žmonės, kurie gali daryti įtaką savo mokyklos mikroklimatui, mokytojų savijautos gerinimui:  direktoriai, pavaduotojai, psichologai, socialiniai pedagogai, mokytojai.


Kontaktinis asmuo

Projektų vadovė Asta Morkūnienė
asta@eduvilnius.lt

Lietuvių kalbos stiprinimas ir dvikalbystės diegimas
Lietuvių kalbos stiprinimas ir dvikalbystės diegimas

Tikslas

Siekiame stiprinti lietuvių kalbos mokėjimą tarp mokytojų, kuriems ši kalba nėra gimtoji. Gerai mokėdami kalbą šalies, kurioje gyvena, pedagogai gali tvirčiau jaustis mokytojų bendruomenėje, drąsiau dalyvauti mokymuose ir kurti ryšius su kolegomis už savo mokyklos ribų.

Pasiekimai 2024 m. 

Dvikalbystė. Pradėtas vykdyti dvikalbio ugdymo programa 3 Vilniaus  ikimokyklinio ugdymo įstaigose su 5 šių darželių grupėmis. Programos metu buvo išgryninti dvikalbio ugdymo modeliai, grupės aprūpintos knygomis ir žaidimais, skirtais dvikalbiam ugdymui. Kiekviename darželyje įvyko po 6 konsultacinius susitikimus su pedagogais ir pagalbos specialistais, 2 bendri visų įstaigų susitikimai projekto vyksmui aptarti. Taip pat buvo dirbama su šių grupių tėvais. Daliai šių įstaigų pedagogų buvo suorganizuoti 40 akad. val. lietuvių kalbos mokymai. 

Lietuvių kalbos mokymai mokytojams. Organizuoti ilgalaikiai lietuvių kalbos mokymai mokytojams, kurių gimtoji kalba nėra lietuvių kalba. Apmokoma 130 mokytojų Vilniaus mieste iš 13 bendrojo ugdymo mokyklų ir 17 ikimokyklinio ugdymo įstaigų.


Kontaktinis asmuo

Projektų vadovas Gražvydas Kazakevičius
grazvydas@eduvilnius.lt

Tarptautinių programų diegimas
Tarptautinių programų diegimas

Tikslas

Tarptautinių programų pažymėjimai yra atpažįstami daugelyje pasaulio universitetų, o tokios programos paruošia vaikus platesniam pasauliui. Mokytojai, įgyvendindami programą, turi galimybę tobulinti savo profesinius įgūdžius, dalyvauti tarptautiniuose mokymuose, įgyvendinti inovatyvias ugdymo metodikas ir dirbti su modernia, nuolat atnaujinama programa. 

Pasiekimai

5 Vilniaus mokyklos atsidūrė tarp 10 tūkst. mokyklų visuose žemynuose besimokančių pagal Kembridžo programą.   

Dar 6 mokyklos dėstomiems dalykams pasirinko Tarptautinio bakalaureato programą, taip pat Tarptautinio bakalaureato statuso siekia ir 4 darželiai, o Kembridžo programą įsidiegė 1 darželis Vilniaus mieste.


Kontaktinis asmuo

Projektų vadovė Andra Litvinaitė
andra@eduvilnius.lt

Pasibaigusios veiklos
Įtraukiojo ugdymo skatinimas
Įtraukiojo ugdymo skatinimas Įtraukiojo ugdymo skatinimas

Tikslas

Siekiame sukurti tinkamas sąlygas specialiųjų ugdymosi poreikių ir negalią turintiems vaikams lankyti artimiausią pagal savo gyvenamąją vietą esančią mokyklą.

Veiklos

Nuo 2024 m. rugsėjo 1 d. įsigalios priimtos Švietimo įstatymo pataisos, kai nebeliks teisinių kliūčių negalią ir specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams mokytis kartu su visais. Sukūrus tinkamas sąlygas, specialiųjų ugdymosi poreikių ir negalią turintys vaikai galės lankyti artimiausią pagal savo gyvenamąją vietą esančią bendrąją mokyklą, todėl mažės specialiųjų mokyklų poreikis.

Organizuojame seminarus ir programas, padedančius pedagogams pasiruošti šiems pokyčiams.

Pasiekimai 2024 m.

2023–2024 m. m. pakvietėme ikimokyklinio ugdymo ir pradinių klasių mokytojus į ilgalaikius mokymus, grupines ir individualias konsultacijas „Laimingi kartu ugdydami ypatingus vaikus“. 

Juose sudalyvavo 23 pradinių klasių mokytojos ir 28 ikimokyklinio ugdymo mokytojos. 

Paprašius įvertinti mokytojai atsiliepė, kad mokymai buvo itin naudingi, jų žinios ir įgūdžiai po mokymų pagerėjo. Labiausia mokytojos vertino praktinius užsiėmimus, daugelis žinias pritaikė savo klasėse ir vėliau galėjo individualius atvejus aptarti su lektore.

Prasmingas atvirasis mokymas: mokyklos ir bendruomenės sąveika (MOST)
Prasmingas atvirasis mokymas: mokyklos ir bendruomenės sąveika (MOST) Prasmingas atvirasis mokymas: mokyklos ir bendruomenės sąveika (MOST)

Projekto „Prasmingas atvirasis mokymas: mokyklos ir bendruomenės sąveika“ (MOST)  tikslas yra apjungti mokyklas ir bendruomenes (šeimas, mokslininkus, piliečius, verslininkus ir kt.) sprendžiant aplinkosaugos problemas atliekų tvarkymo (2021 m.) ir energijos taupymo (2022 m.) srityse bei ieškant būdų, kaip savo bendruomenėje galima ieškoti tinkamiausių sprendimų.  

Projekto veiklos: 

  1. Projekto metu mokyklos kviečiamos įgyvendinti mokyklos bendruomenės projektines veiklas. Įgyvendinant veiklas mokyklos turi galimybę tarpininkaujant projekto partneriams šalyje konsultuotis su ekspertais ar mokslininkais.
    Spauskite ir sužinokite daugiau apie mokyklos-bendruomenės projektinę veiklą.
  2. Kiekvienoje projekto šalyje projektines veiklas įgyvendinusios mokyklos kviečiamos dalyvauti nacionaliniuose renginiuose-mugėse, kuriose visi pristato savo įgyvendintų projektinių veiklų rezultatus.
  3. Projekto MOST partneriai dalyvauja baigiamojoje konferencijoje, kurioje aptariami mokyklos bendruomenių projektinių veiklų rezultatai projekto partnerių šalyse, pristatomi geriausi pavyzdžiai.  

Projektas yra finansuojamas Europos Sąjungos mokslinių tyrimų ir inovacijų finansavimo programos „Horizontas 2020“ lėšomis. Projektą įgyvendina 23 institucijų iš 10 Europos šalių konsorciumas. Projektą koordinuoja Fraiburgo ugdymo mokslų universitetas, Lietuvoje projekto partneriai yra Vilniaus universitetas ir Vilniaus miesto savivaldybės administracija (įgyvendintojas – EDU Vilnius).

2022–2023 m. m. 26 mokyklų komandos vykdė energijos taupymo projektines veiklas. Geriausi pavyzdžiai buvo pristatyti baigiamojoje konferencijoje Olandijoje.

Mokyklų ir bendruomenių projektų planavimo ir įgyvendinimo santrauka mokytojams

Mokyklų ir bendruomenių projektų planavimo ir įgyvendinimo vadovas (EN)

Mokslo mugių ir partnerysčių mezgimo vadovas (EN)

Metodinės rekomendacijos ir mokyklų bendruomenių projektų pavyzdžiai (EN)

MOST projekto poveikio vertinimo ataskaita (EN)

Baigiamojo renginio Lietuvoje video

Projekto patariamoji taryba Lietuvoje:
Dr. Saulius Maskeliūnas, Lietuvos kompiuterininkų sąjunga (https://www.liks.lt/)
Arminas Varanauskas, Žinių ekonomikos forumas (http://www.zef.lt/)
Daiva Viskontienė,  UAB „Biznio mašinų kompanija“ (https://bmk.lt/)
Girėnė Ščiukaitė, Bentley Systems filialas Lietuvoje (http://www.bentley.com)
Rigonda Skorulskienė, Kauno jėzuitų gimnazija (https://kjg.edupage.org/) 

Projekto atstovas projekto patariamojoje taryboje Europoje:
Marytė Skakauskienė 


Kontaktinis asmuo

Vilniaus universitetas: Eglė Jasutė,  Egle.jasute@fsf.vu.lt  
Edu Vilnius: Rūta Mazgelytė,  ruta@eduvilnius.lt  
Daugiau apie projektą skaitykite Vilniaus universiteto sveitainėje.
Oficiali projekto MOST svetainė.