Vilniaus miestas dalyvauja nacionalinėje pažangos programoje „Tūkstantmečio mokyklos“. Išsamią informaciją apie programą rasite čia.
Tikslai
Programos tikslas – iki 2030 m. kiekvienoje Lietuvos savivaldybėje sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti.
Vilniaus miestas „Tūkstantmečio mokyklų“ (toliau – TŪM) pažangos plane nusimatė tris tikslus:
- Mažinti mokinių pasiekimų atotrūkį tarp skirtingų Vilniaus miesto mokyklų;
- Sudaryti galimybes miesto gyventojams rinktis ugdymo įstaigą pagal gyvenamą vietą ir poreikius;
- Sudaryti palankias galimybes mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdytis bendros paskirties klasėse / mokyklose.
Veiklos
TŪM programoje numatytos mokyklų tobulinimo veiklos keturios srityse: lyderystės, įtraukiojo ugdymo, STEAM ir kultūrinio ugdymo.
Lyderystės ugdymas apima tokias veiklas, kaip mokyklos bendruomenės nuostatų ir pasitenkinimo stebėsenos sistema, duomenimis grįstas veiklos planavimas bei ugdymo kokybės gerinimas, naujų pedagogų pritraukimo programa ir kitas.
Įtraukiojo ugdymo sritis apima fizinį mokyklų pritaikymą įvairių poreikių vaikams, pedagogų žinių, įgūdžių, gebėjimų pritaikyti ugdymo procesą tobulinimą ir t. t.
STEAM ugdymas orientuotas į gamtos mokslų ir žaidimų laboratorijų, Fablab dirbtuvių įrengimą ir įveiklinimą pamokose bei neformaliose veiklose, matematikos mokymąsi taikant skaitmenines priemones ir kt.
Kultūrinio ugdymo sritis yra skirta kalbų laboratorijų kūrimui, bendradarbiavimui su menininkais ir meno institucijomis, tyrinėjimo menui, medijų informaciniam raštingumui ir kitoms veikloms.
Dalyviai
TŪM programoje dalyvauja 10 Vilniaus mokyklų:
- Vilniaus „Žaros“ gimnazija;
- Vilniaus „Žiburio“ pradinė mokykla;
- Vilniaus darželis-mokykla „Vilija“;
- Vilniaus Karoliniškių gimnazija;
- Vilniaus Liepkalnio mokykla;
- Vilniaus Naujininkų progimnazija;
- Vilniaus Pilaitės gimnazija;
- Vilniaus Sausio 13-osios progimnazija;
- Vilniaus Sofijos Kovalevskajos progimnazija;
- Vilniaus šv. Kristoforo gimnazija.
Pasiekimai 2024 m.
Lyderystė veikiant. Akcentuojamas mokyklos vadovo(-ės) įsipareigojimas siekti mokyklos sėkmės, mokyklos bendruomenės įgalinimas veikti.
Vilniaus TŪM mokyklos rinkosi jos bendruomenei aktualiausias ilgalaikes vadybos ir lyderystės kompetencijų tobulinimo programas. Jos apima 349 akad. val., dalyvauja 157 mokyklų vadovai, administracijos darbuotojai, mokytojai.
Mokyklų vadovai turi galimybę rinktis asmeninės lyderystės / asmeninio augimo (koučingo) sesijas (šia galimybę pasinaudojo 6 vadovai ir jų pavaduotojai).
TŪM mokyklų pedagogai dalyvauja mokymo programose, kuriose tobulina bendradarbiavimo, komandinio darbo įgūdžius siekiant mokinių pažangos. Programos apima 249 akad. val., dalyvauja 146 mokytojai.
Mokyklų administracija, pedagogai, mokinių padėjėjai (245 dalyviai) dalyvauja 1–2 dienų trukmės komandos formavimo / bendradarbiavimo veiklose, renginiuose.
TŪM mokyklos naudojasi galimybe gauti švietimo eksperto konsultacijas mokyklai aktualiomis temomis, pvz.: įstaigos strategijos kūrimas, ugdymo proceso tobulintinų vietų diagnostika ir efektyvinimas, mokytojų emocinės gerovės didinimas, mokymo metodikų ir įrankių tobulinimas, mokyklos viešoji komunikacija ir įvaizdžio kūrimas ir pan. Numatyta ne mažiau nei 300 akad. val. konsultacijų.
Kultūrinis ugdymas. Mokytojai stiprina savo kompetencijas kultūrinio ugdymo srityje akcentuojant veiklų tvarumą ir bendruomenės įgalinimą mokymo(si) pažangai.
Be gilaus mokymosi (Tyrinėjimo menas) ir fenomeninio ugdymo programų įgyvendinimo, taip pat pradėta „Skaitymo teksto suvokimo ir raštingumo skatinimo programa“, kurią įgyvendinant dalyvaus pradinių bei progimnazinių, tautinių mažumų bei gimnazinių klasių mokytojai, mokyklos bibliotekų darbuotojai, mokiniai.
Įtraukusis ugdymas. Svarbiausias yra bendruomenės profesinis augimas, siekiant įvairių ugdymosi poreikių turinčių vaikų kokybiško ugdymo.
Įgyvendinta 68 akad. val. „Vaiko geros komisijos darbo stiprinimo programa“, kurioje daug dėmesio buvo skiriama mokyklos vaiko gerovės komisijos darbo teisiniam reglamentavimui, individualaus pagalbos plano sudarymui, individualių ugdymosi poreikių turinčio vaiko tėvų ir mokytojų bendradarbiavimui, mokytojų, mokinių ir įstaigos atsakomybių ribų nustatymui, BDAR taikymui švietimo įstaigose, efektyvios dokumentacijos
tvarkymo praktikos švietimo ugdymo įstaigoje klausimams. Mokymuose dalyvavo 102 TŪM ir Vilniaus miesto mokyklų administracijų darbuotojai, pedagogai, švietimo pagalbos specialistai.
STEAM ugdymas. Siekiant tobulinti matematikos mokymo(-si) procesą ir mažinti mokinių matematikos pasiekimų atotrūkius, įgyvendinamas matematikos pagalbos mokiniui sistemos metodinio pagrindo kūrimo projektas, kuriame dalyvauja visos 10 TŪM mokyklų. Jame, remiantis mokinių nacionalinių patikrinimų, veiksmo tyrimų, bei fokus grupių metu surinktais duomenimis, rengiamos matematikos pagalbos mokiniui metodinės gairės, organizuojami mokymai bei konsultacijos. Dalyvauti kviečiami visi Vilniaus matematikai.
Vyksta ilgalaikiai mokymai „STEAM metodo taikymas“ pritaikyti pradinio, progimnazinio ir gimnazinio ugdymo koncentrams, skirti formuoti teigiamą nuostatą į tiriamąją veiklą ir gamtos mokslus, inžineriją ir matematiką bei plėtoti mokinių gamtamokslinį, technologijų, inžinerinių technologijų raštingumą ir kompetencijas.
Visos dienos mokykla. TŪM kontekste išbandomos sistemos, apjungiančios formalųjį ir neformalųjį ugdymą visų pakopų mokiniams, elementai, skatinantys mokinius likti mokykloje, prisiimti atsakomybę už savo mokymąsi.
Birželį įvyko stažuotė Kauno Simono Daukanto progimnazijoje ,,Visos dienos mokyklos savito modelio organizavimo patirtys ir praktikos“.
Prasidėjo mokinių savivaldos lyderystės ir bendradarbiavimo įgūdžių stiprinimo veiklos kiekvienoje TŪM mokykloje.
Šv. Kristoforo gimnazijos mokiniai dalyvavo išvykstamojoje edukacijoje į įmonę „Teltonika“.
Kontaktinis asmuo
Projektų vadovė Jurgita Rimkuvienė
jurgita@eduvilnius.lt